[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس خبر داد: اشتغال‌ز‌ایی با رشد مهارت‌آموزی، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: سال 1402 با مهارت‌آموزی 10237456 هزار نفر ساعت از مردم استان فارس در نظام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همراه بودیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، رهام کیائی دستاوردهای آن اداره کل در سال 1402 را برشمرد و برنامه‌های سال 1403مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کیائی در این نشست از مهارت‌آموزی 60892 هزار نفر دوره از مردم استان فارس در نظام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد. وی افزود: این آموزش‌ها در 4 خوشه اصلی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در دو بخش دولتی (مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای) و خصوصی (آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد) صورت پذیرفته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس در شاخص نفر ساعت در سال گذشته نسبت به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به میزان 3/11620457 نفر ساعت در بخش خصوصی 5/10237456 نفر ساعت در بخش دولتی خبر داد و این آموزش‌ها را در جامعه هدفی بسیار متنوع شامل آموزش در دانشگاه، صنایع و صنوف، پادگان‌ها، مراکز بین‌کارگاهی، روستائیان و عشایر، زندان‌ها و حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی نمود.
وی افزود: در سال جدید که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین گردیده است، سعی داریم تا چتر آموزش‌های مهارتی را همراه با افزایش سطح عدالت آموزشی در استان بگسترانیم و این امر می‌تواند بهترین بستر برای کیفیت‌بخشی به تولید همراه با توانمندسازی نیروی کار ماهر باشد که این موضوع جزء سیاست‌های پویای استانداری فارس و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در امر توسعه متوازن و اثربخش است.
کیائی استفاده از ظرفیت خیران مهارتی در تقویت بخش خصوصی را به عنوان یک راهبرد در سال جدید برشمرد و افزود: در سال گذشته فاز دوم مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیرساز در شهرستان گراش توسط خیر محترم آغاز گردید که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و با تأسیس «مجمع خیرین توسعه آموزش‌های مهارتی فارس» که در سال گذشته بنیان نهاده شد، از این ظرفیت بیش از پیش استفاده خواهیم نمود.
وی در راستای توجه به مشاغل آینده و آینده مشاغل و توسعه زیرساخت‌های آموزش‌های مهارتی در استان بیان داشت: در سال گذشته پس از قریب به یک دهه پروژه‌های عمرانی استان را بر ریل تأمین اعتبار و اجرای فاز‌های تکمیلی قرار دادیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش دولتی و خصوصی را بستری مطمئن برای همه هم‌استانی‌ها در زمینه مهارت‌آموزی و ورود به فرصت‌های شغلی پایدار در سطح کشور و خارج از کشور برشمرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی