[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۰۰
  • دوره جدید

اعتبار پایتخت برای بافت فرسوده شیراز ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس از قول مساعد ۳۰۰میلیارد تومانی رئیس‌جمهور برای سامان‌دهی خانه‌های اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برای رفع معضلات فرهنگی خبر داد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایسنا، محمدهادی ایمانیه روز ۱۹ فروردین در نشست مقدماتی گفتمان سومین حرم اهل بیت(ع) که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن سفارش به قرائت دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان از فرصت گران‌بهای این ماه رحمت الهی که در حال تمام شدن است، سخن گفت و در ادامه افزود: برای هر قشری به گفتمان‌سازی خاصی نیازمندیم و لازم است کمیته‌هایی که تشکیل می‌شود، زمان بگذارند و گفتمان‌سازی اقشار مختلف را فراهم کنند و باید بسیار چابک عمل کنند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر برای اتصال راه‌های اتصال مردم به حرم مطهر شاهچراغ(ع) از طریق مترو باید برنامه زمان‌بندی اساسی در نظر بگیرند، افزود: دسترسی مردم به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) باید تسهیل شود.
وی بر ضرورت سامان‌دهی خانه‌های اطراف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) تأکید کرد و گفت: خانه‌های اطراف حرم باید سامان‌دهی شود تا از وجود معضلات فرهنگی اطراف حرم از این طریق جلوگیری شود. رئیس‌جمهوری نیز هم تا ۳۰۰میلیارد تومان قول همکاری و مساعدت داده‌اند.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه با تأکید بر اینکه کتابخانه حرم مطهر به یک تحول نیاز دارد و باید در تنوع کتاب‌ها تحول شکل گیرد و به موزه قرآنی حرم نیز به‌صورت ویژه توجه شود، از لزوم ایجاد تقویمی برای مشخص شدن برنامه‌های خاص حرم مطهر سخن گفت و اظهار کرد: تقویمی نوشته و چند برنامه مشخص شود که برای این روزها مشخص شود که چه تعهدی توسط سازمان‌ها و هیئت‌های مذهبی وجود دارد.
وی در پایان تصریح کرد: منابع مالی پایدار حرم را مورد توجه قرار گیرد که تا پایان سال دغدغه‌ای برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها نداشته باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی