[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ذخیره ۶۰میلیون مترمکعب آب بارندگی ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: درپی بارش‌های اخیر در بندهای آبخیزداری نقاط مختلف شهرستان‌های استان ۶۰میلیون مترمکعب آب جمع‌آوری و ذخیره شد.
حجت‌اله مرادی دوشنبه در این‌باره به خبرنگاران گفت: ۴۵۵ بند و سازه‌های آبخیزداری در ۲۷ شهرستان استان از جریان‌های سطحی و روان، آب‌ها را استحصال و ذخیره کرده‌اند. مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس ادامه داد: شهرستان‌های ممسنی، اقلید، فیروزآباد، فسا و سپیدان بیشترین حجم آب‌گیری را ثبت کرده‌اند. 
وی اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری افزون بر استحصال آب نقش مهمی در کنترل و کاهش خسارت ناشی از سیلاب داشته، به نحوی که در این سامانه‌ بارشی هیچ سیل مخربی در استان گزارش نشد. مرادی افزود: آب‌گیری این پروژه‌ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک وکاهش خسارات سیلاب تأسیسات شهری، روستایی و زیربنایی، منجر به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی، چشمه‌ها و قنوات در این مناطق شده و اثرات قابل‌توجهی در کاهش اثرات خشک‌سالی و تأمین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز به ویژه روستاها و دیگر مناطق زیر دست دارد. در استان فارس بیش از ۴۰۰ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری و ۵۰ طرح پخش سیلاب وجود دارد که هرکدام از این طرح‌ها شامل ۱۰ تا ۱۲۰ سازه آبخیزداری از انواع مختلف است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی