[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

اجرای به‌موقع آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ ، روزنامه شیراز نوین

جلسه هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و معاونین و مدیران شهرداری با معاون استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، فرماندار، شورای قضایی، قضات و نمایندگان وزارت کشور عضو در کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، جلسه هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و معاونین شهرداری با استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، فرماندار، شورای قضایی، قضات و نمایندگان وزارت کشور عضو در کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری برگزار شد.
اجرای به‌موقع آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری، تقویت نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها و اصلاح فرایندها در راستای کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰، از جمله تأکیدات رئیس‌کل دادگستری استان فارس در این نشست هم‌اندیشی بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه نمایندگان حقوقی شهرداری نقش مهمی در دفاع از حقوق عموم مردم ‌دارند، گفت: تقویت علمی و تجربی نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها ضمن جلوگیری از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها می‌تواند فرایند رسیدگی در پرونده‌های مربوطه به شهرداری‌ها را تسریع کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری پرداخت و ضمن تأکید بر اجرای سریع و قاطع تصمیمات کمیسیون گفت: خروجی و نتیجه رسیدگی‌های سریع، تصمیمات قاطع و اجرای به‌موقع احکام ماده ۱۰۰ نظم و انضباط شهری را به دنبال دارد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به رویکرد پژوهشی به‌منظور اصلاح فرایندها با هدف کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰ اشاره کرد و افزود: باید به نحوی مدیریت ساخت‌وسازها انجام گیرد که نیازی برای تشکیل پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ نباشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی از بررسی تخصصی پیشنهاد تجمیع گروه‌های ماده ۱۰۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: هرگونه تحولی را که بتواند منجر به تسهیل ارائه خدمات و کاهش پرونده‌ها شود، در دستور کار قرار خواهیم داد.
 شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری شیراز، نیازمند دیدگاه‌ها و نظرات مشورتی است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: با حضور شما و اینکه توفیق داریم در خدمت شما بزرگواران باشیم، قطعاً هدف اول از این نشست محقق شده است؛ چراکه وظیفه ‌داریم از زحمات و محبت‌ها و همکاری‌هایی که داشتید، سپاسگزاری کنیم.
سید ابراهیم حسینی افزود: مدیریت کلان‌شهری چون شیراز بدون همکاری، همراهی، راهنمایی و مشاوره‌های شما عزیزان امکان‌پذیر نیست.
حسینی بیان کرد: نمایندگانی که از مجموعه دادگستری و از حوزه وزارت کشور در کمیسیون‌های مختلف در شهرداری حضور پیدا می‌کنند، به‌واسطه اشراف کامل، اخلاق خوب، مردم‌گرایی، مواظبت از حقوق مردم همراه با رعایت قانونی که دارند، از چهره‌های وزین علمی و اخلاقی هستند که اگر در بدنه جامعه هم این اشراف و شخصیت‌ها وجود داشت، مدینه فاضله فارابی که در کتاب‌ها نوشته‌اند، محقق می‌شد.
وی بیان کرد: نقش شما در حوزه مدیریت شهری، تنها صرف رفع اختلاف یا پیشگیری از وقوع تخلف یا رسیدگی به پرونده نیست. حضور شما و مشاوره‌های ارزشمند شما در جلسات متعدد کمیسیون‌ها به عنوان کسانی که اشراف علمی دارید، به جهت رعایت حال مردم سبب اصلاح مصوبه یا تغییر آن شده است که از این بابت سپاسگزاریم.
شیراز از نظر ضوابط شهرسازی نسبت به شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهای دیگر در وضعیت بهتری قرار دارد
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مجموعه فعالیت کمیسیون‌ها را بسیار حساس و مهم عنوان کرد و گفت: انتظارمان آن است که به ما کمک کنید که قانون به نحو صحیح اجرا شود و از انعطاف‌هایی که قانون در اختیار ما گذاشته و به نفع مردم است، استقبال می‌کنیم.
حسینی شورای اسلامی و مدیریت شهری شیراز را نیازمند دیدگاه‌ها و نظرات مشورتی دانست و درخواست کرد: به هر طریقی که صلاح می‌دانید، هرکجا پیشنهادی وجود دارد که بتوانیم تبدیل به مصوبه کنیم که به نفع و مصلحت مردم می‌شود، پذیرا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر موفقیت‌هایی در سطح شهر به وجود آمده، مرهون برکت وجود شما، همکاری‌ها و مشاوره‌های دوستانه شماست.
شهردار کلان‌شهر شیراز نیز با تصریح بر اداره شهر بزرگ با ضوابط به بررسی موضوع حاشیه‌نشینی به دلایل متعدد مهاجرت از سر ناچاری پرداخت و اظهار کرد: ضوابط کلان‌شهرها به خاطر اتفاقات و دگرگونی‌هایی همچون مهاجرپذیری، دستخوش تغییراتی قرار می‌گیرد.
محمدحسن اسدی با بیان اینکه امروز حاشیه‌نشینی موضوع بسیار مهمی است، گفت: وضعیت حاشیه‌نشینی در این کلان‌شهر وضعیت بهتری نسبت به کلان‌شهرهای دیگر دارد. وی افزود: رفتارها نسبت به ساخت‌وساز هم توسط قضات، نمایندگان وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و شهرداری بسیار سخت‌گیرانه است و امروز از نظر ضوابط شهرسازی باز هم شهر شیراز نسبت به شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهای دیگر در وضعیت بهتری قرار دارد.
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه هدف از کمیسیون ماده ۱۰۰ پیشگیری است، اظهار کرد: متأسفانه همه در یک عمل انجام‌شده قرار داریم که بایستی رأی، جریمه و... به‌ندرت به برائت صادر شود.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه شورای اسلامی شهر از دو سال گذشته به ممیزی شهر ورود کرده است، گفت: ما تا آخر امسال وقت داریم که کل شهر را ممیزی کنیم و امروز در بخش‌هایی از ممیزی پیشرفت کار به بیش از ۹۰ درصد رسید که از مرحله شناسایی تا مرحله‌ای که ما وارد پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شویم، فرایندی دارد و خود قضات در جریان هستند که از نمایندگان وزارت کشور، دستگاه‌های اجرایی و شورای اسلامی شهر می‌خواهم تا مثل همیشه همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز کمیسیون ویژه حریم را تصویب کرد و قرار است پرونده‌های موجود در شورای اسلامی شهر در کمیسیون ویژه حریم رسیدگی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز گفت: به‌جز شیراز، ۱۲۵ شهر دیگر داریم که جمعیت شهر شیراز از حدود ۲۰ سال پیش تاکنون ضربدر ۲ شده است که به‌طور طبیعی اگر جمعیت دو برابر می‌شود، باید مسئولیت‌ها توسعه پیدا کند؛ کما اینکه ۴۲ روستا در حریم شهری شیراز است که ضریب رشد آن زیاد است.
محمود رضایی ادامه داد: اگر ضوابط و مقرراتی به تشخیص نیازهای واقعی کمک می‌کند، شهرداری فرصت خوبی دارد که جلوی تخلف را بگیرد.
وی بیان کرد: بر اساس برآورد کمیسیون ماده ۱۰۰ شیراز و سایر شهرها، به چند توصیه رسیده‌ایم و نیازمند مراعات است که پارکینگ‌ها را حذف نکنند، جرائم دیده‌شده حداکثر باشد، تغییر کاربری انجام شود، وحدت رویه صورت بپذیرد و مهندسین به کاهش تخلفات کمک کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی