[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ترویج نشاط و توسعه سلامت در آوردگاه بانوان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
هم‌زمان با عید سعید فطر، آیین افتتاحیه بنیاد خیریه ملیکا در شیراز برگزار شد. این مراسم با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی از مدیران شهری، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیر اجرایی و راه‌اندازی آکادمی ملیکا، خانواده و همبازیان این بازیکن فقید با همراهی اصحاب رسانه در هتل بزرگ چمران برگزار شد.
 قدردانی مدیریت شهری از تلاش‌های ملیکا
شهردار کلان‌شهر شیراز از عزم راسخ مدیریت شهری برای افزایش نشاط شهروندی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی خبر داد. محمدحسن اسدی در این مراسم گفت: متأسفانه زندگی ملیکا طول چندانی نداشت، ولی عرض زندگی او ژرفای بلندی داشت که توانست تیمش را به مقام قهرمانی رهنمون سازد. وی با اشاره به جلساتی که در خصوص فعالیت بنیاد ملیکا با مسئولان ورزشی داشته، اظهار کرد: مدیریت شهری شیراز آمادگی خود را برای راه‌اندازی کمپ ورزشی خیریه ملیکا اعلام می‌کند و در کنار اراده جدی خانواده و تیم بازیکن فقید فوتبال، همه باید همت کنیم تا شاهد ایجاد دهکده ورزشی در شهر شیراز باشیم. اسدی گفت: من به عنوان شهردار، این امید را می‌دهم که هم به صورت شخصی و هم به صورت سازمانی کمک کنم تا این اتفاق خوب رقم بخورد و با نیتی که ملیکا داشت و با اراده شما و وظیفه‌ای که ما مسئولان داریم، این امر قابل تحقق است. شهردار شیراز با اشاره به اینکه این اتفاق ناگوار برای ملیکا سبب شد تا بتوانیم اتفاق بزرگ‌تری در شیراز رقم بزنیم، افزود: مدیریت شهری در خدمت این نیت خیر خواهد بود و امیدوارم ورزشکاران در مقام قهرمانی و نیت ورزشی، ادامه‌دهنده راه ملیکا باشند.
 تمرکز بر سلامت و نشاط‌افزایی بانوان
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت گسترش ورزش بانوان تأکید کرد. علیرضا پاک‌فطرت افزود: باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم که دختران امروز، همسران و مادران فردا خواهند بود؛ لذا سلامت جسم و روان آنها می‌تواند موجب تعالی خانواده و رشد مطلوب فرزندانشان شود. برای همین فراهم کردن زیرساخت‌های ورزش بانوان و دختران در رده‌های مختلف سنی می‌تواند تأثیر ماندگار و شایسته‌ای در دستیابی به این مهم ایجاد کند. وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که بانوانش شاداب و بانشاط باشند، پویا خواهد بود، افزود: بعد از انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی استعداد بانوان در عرصه‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی هستیم که منجر به پیشرفت آنان در تخصص‌های گوناگون شده است و انتظار می‌رود با گسترش مکان‌های ورزشی بانوان شاهد پیشرفت دختران و بانوان میهنمان باشیم.
آکادمی ملیکا، بی‌نظیر در کشور
مدیر اجرایی و راه‌اندازی آکادمی ملیکا اظهار امیدواری کرد که این مرکز به یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های پزشکی، ورزشی و سلامت کشور تبدیل شود. علیرضا چوگان‌باز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به چگونگی راه‌اندازی آکادمی ملیکا گفت: باعث و بانی این جمع و راه‌اندازی خیریه در حقیقت روح بلند «ملیکا» است.وی با اشاره اینکه در حال حاضر با کمبود سرانه ورزشی، سلامت و مباحث تخصصی ورزشی مواجه هستیم، افزود: ورزشکاران حرفه‌ای گاهی به دلیل آسیب‌دیدگی مجبور به ترک ورزش حرفه‌ای می‌شوند و از این رو با توجه به وجود پزشکان مجرب و با بهره‌مندی از عنوان قطب پزشکی شیراز، می‌توانیم این موضوع را هم در خیریه ملیکا دنبال کنیم.
وی گفت: احداث سالن چندمنظوره ورزشی در آکادمی ملیکا دیده خواهد شد و مجموعه هتلینگ و سونا، استخر و جکوزی برای ریکاوری ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود تا یک کمپ بسیار مناسب برای تیم‌ها فراهم شود. این مسئول در خیریه ملیکا تصریح کرد: نبود کمپ‌های ورزشی منجر به این شده است که تیم‌های ورزشی ما به کشورهای همسایه اعزام شوند؛ در صورتی که با راه‌اندازی کمپ خیریه ملیکا می‌توانیم با توجه به ظرفیت آب و هوایی شیراز، میزبان تیم‌های ورزشی باشیم. چوگان‌باز افزود: باید از همراهی مردم و رسانه‌ها، برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این خیریه بهره ببریم. چوگان‌باز در پایان درباره جانمایی محل احداث مؤسسه در شهر شیراز گفت: چند نقطه پیشنهاد شده است که باید از لحاظ فنی، ورزشی و شهرسازی توسط کارشناسان امر مورد بررسی قرار گیرد.
 مانایی ملیکا در یاد و خاطره افکار عمومی
رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم گفت: رفتار این بازیکن فقید فوتبال بانوان برای ما درس بزرگی داشت.مهدی تاج با تبریک قهرمانی تیم فوتبال خاتون بم افزود: با وجود آنکه یک هفته از مسابقات لیگ فوتبال به نام این بازیکن نام‌گذاری شده بود، اما نباید به این اقدام گذرا بسنده کرد. بررسی طرح نام‌گذاری فضای فوتبالی و ورزشی به نام ملیکا محمدی، موضوع دیگری بود که رئیس فدراسیون فوتبال به آن پرداخت و گفت: اقدام خانواده مرحومه محمدی مثال‌زدنی است و راه‌اندازی این خیریه ورزشی می‌تواند خدمات و خاطره ملیکا محمدی را همیشه ماندگار کند.
 همدلی همواره راهگشا خواهد بود
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این مراسم گفت: امید است با همدلی ایجاد شده و با حمایت‌های شهردار شیراز، بتوانیم مجموعه تخصصی ورزشی بانوان را با هدف تقویت ورزش حوزه بانوان احداث کنیم. عبدالرحیم خداجو افزود: قهرمانی تیم خاتون بم، حاصل اتحاد و همدلی بازیکنان این تیم بود و ملیکا محمدی بازیکن فقید این تیم، برای همبستگی و اتحاد تیم زحمت کشید و امروز این تیم با اتحاد و همدلی توانست به قهرمانی برسد.
 میراث ملیکا پابرجا خواهد ماند
در ادامه این مراسم، مادر ملیکا محمدی از زنده نگه داشتن یاد ملیکا قدردانی کرد. طاهره رهنما گفت: هدف از راه‌اندازی این آکادمی خیریه، ادامه دادن میراث ملیکا در مسیر ورزش و کار خیر است. وی یادآوری کرد: ملیکا به عنوان یک قهرمان بین‌المللی و عضو کلیدی تیم ملی و لیگ برتر بانوان ایران، نمایانگر ورزشکار و پهلوان واقعی بود. مادر این بازیکن فقید تیم ملی فوتبال زنان، با اشاره به اینکه مردم به ملیکا لقب تختی زنان را داده بودند، افزود: یادمان باشد میراث او تنها گل‌هایی که در زمین به ثمر می‌رساند نیست؛ بلکه در امیدهایی که در خارج از زمین کاشت و الهام‌بخش نسل خود شد، می‌باشد. شایان ذکر است، ملیکا محمدی بازیکن فقید تیم ملی فوتبال بانوان و تیم خاتون بم، بامداد ۳ دی ۱۴۰۲ بر اثر سانحه رانندگی در ورودی شهر بم جان باخت. گفتنی است بنیاد خیریه «ملیکا» با هدف ایجاد آکادمی پزشکی، ورزشی و سلامت به یاد «ملیکا محمدی» بازیکن فقید تیم ملی فوتبال بانوان، در شیراز راه‌اندازی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی