[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پرچم‌داری شهرداری در ضیافت نوروزی، روزنامه شیراز نوین

آیین اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آیین اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز برگزار شد.
شهرداری مهمان‌نوازی شیراز را نشان داد
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین با بیان اینکه شهرداری شیراز در ارائه تسهیلات و خدمات به مسافران نوروزی سال ۱۴۰۳ از تمام توان و امکانات خود استفاده کرد، اظهار کرد: چندین نکته در ارائه خدمات تسهیلات مسافران نوروزی شهرداری شیراز امسال خود را به‌خوبی نشان داد که در مرحله نخست در ارتباط با عملکرد شهرداری باید گفت که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات و نیروی انسانی، علاوه بر نشان دادن ویژگی مهمان‌نوازی و پذیرایی از مسافران، عملکرد مناسب و قابل‌تقدیری داشت. سید ابراهیم حسینی با تأکید بر اینکه مهمان‌نوازی نماد اخلاق مردم این شهر در پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی ا‌ست، تصریح کرد: شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی در ایام نوروز و بر اساس اظهارنظر مسافران توانست مهمان‌نوازی کلان‌شهر را به‌خوبی در ارائه خدمات نشان دهد و این مهم جای تقدیر دارد. به باور حسینی، نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، آمادگی شهرداری شیراز در بارندگی ایام نوروز بود؛ به‌طوری‌که با وجود ۱۰۵ میلی‌متر بارندگی سیل رخ نداد و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد. زبانزد بودن نظافت شهر موضوع دیگری بود که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به آن پرداخت و ادامه داد: در کنار عملکرد شهرداری شیراز و کارهای فراوان که انجام شد، نظارت عالی عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای بر خدمات سفر و حضور، همفکری و همراهی اعضای شورای شهر در ایام نوروز در کنار مجموعه شهرداری از ویژگی‌های بارز خدمات نوروزی ۱۴۰۳ در مجموعه مدیریت شهری شیراز بود.
تداوم تلاش‌ها برای سازندگی شیراز
شهردار کلان‌شهر شیراز نیز با ابراز خرسندی از تلاش مجموعه شهرداری و همکاری با سایر نهادها و ارگان‌ها برای پشت سر گذاشتن ایام نوروز به‌گونه‌ای رضایت‌بخش و مطلوب، اظهار کرد: شیراز شهر راز و نامی به گستردگی ایران است و همه مدیران و مسئولان فعال در این شهر باید شایسته جایگاه این شهر به ارائه خدمات بپردازیم. محمدحسن اسدی در آیین اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر شورای اسلامی شهر شیراز و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز بیان داشت: هم‌اکنون تعدادی از مدیران و نیروهای شهرداری و همکاران ستاد تسهیلات و مدیران ارشد در این مراسم حضور دارند؛ درصورتی‌که تلاش خانواده بزرگ شهرداری بود که این رخداد مبارک را رقم زد. وی با اشاره به اینکه برگزاری اختتامیه و تقدیر از نمایندگان افرادی که در این مسیر خدمت‌رسانی کرده‌اند اقدامی شایسته از سوی شورا و شهرداری بوده، عنوان کرد: به‌رسم هرساله در نخستین جلسه شورای شهر نیز مشروحی از اقدامات انجام‌شده را به اصحاب رسانه و اعضای شورا گزارش خواهیم داد. اسدی با ابراز خرسندی از اینکه در ایام نوروز مهمانان، زائران، مسئولان و مسافران شهر شیراز از پاکیزگی و نظافت شهر لذت برده و تمجید کرده‌اند، تأکید کرد: تشکر واقعی شایسته پاکبانان و سبزبانانی است که با تلاش شبانه‌روزی خود چهره شهر را این‌گونه به مردم تقدیم کرده‌اند. این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین تأکید کرد: اگر در ایام نوروز ۲۰ روز را بدون حادثه پشت سر گذاشتیم و حضور میلیونی زائر‌ها و مهمان‌ها را با سربلندی مدیریت کردیم، دلیلش همدلی میان شهرداران مناطق و همکاری و همراهی همه نیروهای سازمان‌های زیرمجموعه بود. اسدی همچنین با تجلیل از فعالیت‌های ارزشمند معاونت فرهنگی تأکید کرد: در این نوروز که مقارن با ماه مبارک رمضان بود، معاونت فرهنگی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داد؛ از جمله طرح افطاری ساده و ایستگاه‌های سیار و مراسمی که در مساجد و سایر مکان‌های مذهبی برگزار شد، بسیار تأثیرگذار بود. وی همچنین مدیریت محور حافظیه و شرایط مساعد ترافیک و پارکینگ‌ها را از دیگر نقاط قوت مدیریت شهری در ایام نوروز برشمرد و تأکید کرد: این نتایج حاصل نشد مگر با همکاری همه‌جانبه شورا و همه نهادها و دستگاه‌ها که هریک به نحو احسن وظایف خود را انجام 
دادند.
شهرداری شیراز کار بزرگی در ایام نوروز رقم زد
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران و مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز، در این آیین با بیان اینکه مسافران نوروزی با ورود به شهر شیراز احساس رضایتمندی و آرامش خاطر داشتند، گفت: رضایت مسافران نشان‌دهنده شایستگی ستاد خدمات سفر شیراز و توانایی همکاران عزیز ما در ارائه خدمات مناسب به مهمان نوروزی بود. مسعود زارعی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز کار بزرگی در ایام نوروز رقم زد و این ماحصل داشتن مجموعه‌ای قوی و هماهنگ و متمایز شهری با ریاست شهردار شیراز است، گفت: تیم شهرداری شیراز در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ با استفاده از توان نیروی انسانی در تمام بخش‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها، مایه سربلندی مردم شیراز شد. زارعی یادآور شد: حدود ۷۵ درصد از این ایرادات در کمتر از ۲ ساعت برطرف شد که نشان از سرعت و قدرت عمل شهرداری شیراز دارد و این عملکرد در موارد بحرانی به‌خوبی می‌تواند خود را نشان دهد. بهره‌برداری از سامانه ۱۳۷ با عملکرد جدید و ثبت حدود ۱۰هزار گزارش مردمی و رسیدگی به حدود ۵۲ درصد از موارد با اولویت‌بندی خدمات از دیگر دستاوردهایی بود که زارعی به آن پرداخت و گفت: در نوروز سال جاری این ایرادات ثبت‌شده در همان روز موردبررسی مسئولان قرار می‌گرفت که بر اساس جمع‌بندی و نظارت بر اساس حدود ۹ آیتم در سطح مناطق بیشترین ایراد تجمعی در دستور کار قرار می‌گرفت. رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز به نقش این ستاد در هم‌افزایی با سازمان‌های خارج از شهرداری برای رفع مشکلات موجود در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در یکی از موارد با برگزاری جلسات مختلف و دستگاه‌‌های متولی، هفت پارکینگ متخلف با جریمه مواجه شدند تا از تضییع حقوق شهروندان و مسافران جلوگیری شود.
همدلی و همکاری در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی
معاون شهردار شیراز و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز نیز در این مراسم به تلاش‌هایی اشاره کرد که برای سپری شدن ایام نوروز به‌گونه‌ای انجام شد که مقارن ایام سال نو با ماه مبارک رمضان به بهترین نحو در برنامه‌ریزی‌ها نمود یابد. روح‌الله خوشبخت با بیان این مقدمه به تشریح خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده برای آماده‌سازی و مدیریت شهر شیراز در ایام نوروز پرداخت. وی با بیان اینکه از اول بهمن‌ماه دستورالعمل راه‌اندازی ستاد سفر از سوی شهردار شیراز صادر شد، عنوان کرد: فعالیت‌های این ستاد اول بهمن‌ماه آغاز و دستورالعمل مذکور در ۴۴ صفحه با شرح وظایف ۱۱ کمیته و سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری به همراه برنامه زمان‌بندی تهیه و تدوین شد. معاون محیط‌‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: کمپ اسکان ویژه مسافران نوروزی در شهرک زیباشهر، باغ جنت، نمایشگاه بین‌المللی، مجموعه سعدیه و مسجد جامع شهدا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شد. خوشبخت افزود: علاوه بر این کمپ‌های اسکان، ۱۹ مورد از سالن‌ها و اماکن ورزشی مربوط به شهرداری شیراز و ۴۲ حسینیه نیز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی شیراز بود. معاون شهردار شیراز با اشاره به تقارن و هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، اظهار کرد: برنامه‌های متعدد و ارزشمندی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در این ایام برگزار شد که طرح افطاری ساده در سطح شهر یکی از این موارد بود.رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز به فعالیت مجموعه‌های مختلف شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه خدمات شهری اشاره کرد و افزود: به‌عنوان نمونه سازمان آتش‌نشانی شیراز با انجام بیش از ۸۰۰ عملیات همراه شهروندان، مهمانان و زائران، نوروزی ایمن و بی‌خطر را مدیریت کردند. وی یادآور شد: نیروهای شهرداری ۷ نفر از مسافران نوروزی را از خطر گازگرفتگی و مرگ نجات دادند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی