[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۲۰میلیون بازدید از اماکن مذهبی و گردشگری فارس ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
دبیر ستاد خدمات سفر استان فارس و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد خدمات سفر در نوروز 1403 گفت: از تاریخ 24 اسفندماه سال گذشته تا 24 فروردین‌ماه 1403، جمع کل آمار اسکان مسافران نوروزی در واحدهای اقامتی رسمی و غیررسمی و اضطراری استان فارس به 4میلیون و 615هزار و 679 نفرشب رسیده است.
محمد ثابت اقلیدی روز 25 فروردین‌ماه 1403 افزود: طبق آمارهای ارائه‌شده در مدت مذکور، یک‌میلیون و 69هزار و 468 نفرشب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم‌گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی و... اسکان یافتند. او همچنین ادامه داد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری شامل مهمان‌سرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس، سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و مساجد و... به 3میلیون و 546هزار و 211 نفرشب رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در رابطه با بازدیدهای نظارتی از تأسیسات و مؤسسات گردشگری و تمامی مراکز خدمات‌رسانی ایام نوروز در استان فارس گفت: در این ایام دوهزار و 500 مورد بازدید از کل تأسیسات گردشگری استان انجام شد که در این بازدیدهای نظارتی 384 تذکر، 55 اخطار و 150 تشویق و 28 مورد هم به تعزیرات حکومتی معرفی شد و همچنین 342 مورد تعطیلی واحدهای غیرمجاز اقامتی و پذیرایی با همکاری اداره کل نظارت بر اماکن نیروی انتظامی فارس ثبت شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش به آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های مذهبی تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده، بیش از 4میلیون و800هزار نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، 13میلیون و 617هزار و 578 نفر بازدید از سایت‌های تفریحی طبیعی و تاریخی، همچنین یک‌میلیون و 738هزار و 403 نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت ‌شده است که جمع کل این بازدیدها به 20میلیون و 155هزار و 981 نفر بازدیدکننده می‌رسد. ثابت اقلیدی گفت: در این مدت مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظ با 519هزار و 81 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با 401هزار و 51 نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی هم با 291هزار و 527 نفر بازدید قرار دارد. او در ادامه افزود: با توجه به آمارهای ارائه‌شده، بازدید مسافران نوروزی در مدت مذکور از اماکن تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با 9 درصد افزایش همراه بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی