[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

شاخصه‌های تولید در مسیر جهش هستند، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس با اشاره به اهمیت اولویت‌دهی به توسعه پایدار، با تأکید بر جهش تولید گفت: فضای صنعت در استان فارس با نظارت و پایش محیط‌زیست به سمت توسعه پایدار و جهش در شاخص‌های تولید به پیش می‌رود.
عطا پورشیرزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: همگی وظیفه داریم نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری را سرلوحه حرکت خود در راستای توسعه پایدار قرار دهیم. اولویت امسال ما، توسعه پایدار با تأکید بر جهش تولید و توجه به آموزه‌های محیط‌زیست است.
وی به مسئولیت محیط‌زیست در حوزه نظارت‌های بر صنعت و تولید اشاره کرد و افزود: نام‌گذاری امسال مسئولیت مدیران در حوزه محیط‌زیست را دوچندان می‌کند. امروزه تکنولوژی‌های سبز در حال جایگزین شدن با تکنولوژی‌هایی هستند که آسیب‌هایی به محیط‌زیست وارد می‌کرد؛ بنابراین باید ضمن اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی در جامعه، اعتبارات تخصیص‌یافته برای پاسداری از محیط‌زیست نیز افزایش یافته و مشوق‌های مناسبی برای صرفه‌جویی در استفاده از حامل‌های انرژی قرار داده شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس، پیشگامی دولت در این زمینه را ستود و یادآور شد: مسئولیت دولت سیزدهم در حوزه محیط‌زیست و توجه به جهش تولید و توسعه پایدار بسیار مهم و مؤثر و قابل ستایش است.
وی با بیان اینکه فضای صنعت در استان فارس با نظارت و پایش محیط‌زیست به سمت توسعه پایدار و جهش در شاخص‌های تولید به پیش می‌رود، افزود: فارس طی دو سال گذشته در فضای تولید توانسته است با شکستن رکورد تولیدات صنعتی، رونق و جهشی شگرف در تولید محصولات را رقم بزند، الگوی توسعه بر اساس معیارهای زیست‌محیطی، فرهنگ‌سازی در این زمینه و افزایش بهره‌وری را در دستور کار خود قرار داده و جزو استان‌هایی است که کمترین آسیب را به محیط‌زیست وارد می‌کنند و مسئولان قصد دارند تا با انجام برخی اقدامات دیگر، به نوبه خود قدم‌های بیشتری را در بهبود محیط‌زیست بردارند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس با اشاره به لزوم توجه به شعار سال در انجام وظایف و مأموریت‌های سازمانی، افزود: در کنار رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیستی، وظیفه داریم تا حد توان به تحقق شعار سال و دستیابی استان به اهداف تعیین شده کمک کنیم.
پورشیرزاد ادامه داد: جلب مشارکت آحاد جامعه در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز از طریق خانه‌های محیط‌زیست استان در سال جاری با جدیت پیگیری خواهد شد تا بتوانیم در راستای ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست گام‌های مؤثری برداریم.
وی با تأکید بر اینکه تولید رمز پیشرفت جامعه است، افزود: باید توجه داشته باشیم که جهش به معنی پایداری در روند تولید نیست؛ بلکه باید با همت مضاعف چندین قدم جهشی به سمت افزایش تولید در جامعه داشته باشیم و در این زمینه سازمان حفاظت محیط‌زیست پشتوانه اصلی جهش تولید در کشور است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی