[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

جشنــواره آوینـــی پُراستقبــال شــد، روزنامه شیراز نوین

بیش‌از ۱۵۰۰نفر از دانشگاهیان سراسر کشور، با ارسال حدود ۳هزار اثر، در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی شرکت کردند.
دکتر حامد تقوایی، معاون فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینکه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، ازسوی اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است، خبر داد: این جشنواره که ویژه‌ی دانشجویان شاهد و ایثارگر و سایر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ترتیب یافته، از دی‌ماه 1402 آغاز شده است و تا اردیبهشت‌ماه 1403 ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش: ۱. قرآنی و معارفی (ویژه تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر با هر درجه ایثارگری و در سطح تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی) و ۲. در بخش‌های هنری و ادبی برگزار شده است که همه دانشجویان در کنار دانشجویان شاهد و ایثارگر در موضوعات اعلامی تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شرکت نموده‌اند.
دبیرکل دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی از اقبال دانشگاهیان در این دور از جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به بخش هنری و ادبی جشنواره که در رشته‌های داستان کوتاه و شعر، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی پوستر، طراحی و نقاشی و عکاسی ترتیب یافته است، تا ۱۵ فروردین‌ماه اعلام شده بود که هم‌اکنون به اتمام رسیده و وارد مرحله‌ی داوری شده است.
وی افزود: مهلت ارسال آثار به بخش قرآنی و معارفی جشنواره، ویژه‌ی تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده که پس از اتمام، داوری آن آغاز خواهد شد. 
معاون فرهنگی دانشگاه شیراز خبر داد: در این مدت، بیش از ۱۵٠٠نفر در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت‌ کرده‌اند و نزدیک به ۳هزار اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شده است.
وی یادآوری کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، توانمندسازی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برای تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت، ایجاد و تعمیق ارتباط صمیمانه بین دانشجویان، متبلور نمودن توانمندی و ایجاد نشاط بوده است.
دکتر تقوایی ادامه داد: از دیگر اهداف و چشم‌انداز برگزاری این جشنواره می‌توان به فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطر‌آگین قرآن و عترت و فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاهی اشاره کرد.
به‌گفته‌ی دبیرکل جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، ترویج فرهنگ معنوی قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ترویج فرهنگ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ارج نهادن به فعالیت‌های هنری منبعث از قرآن (منش اشراقی شهید آوینی)، بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت (ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگوهای دینی، بزرگان و علمای اسلام از محورهای مهم و مورد تأکید برگزاری این جشنواره است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی