[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

۲ نمایش برای کودکان روی صحنه می‌رود، روزنامه شیراز نوین

نمایش‌های «انگشتر سحرآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی و «نیست نیست، کلوچه نیست» به کارگردانی پویا شش‌پری میزبان مخاطبان کودک و نوجوان خواهند بود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی تالار هنر، نمایش «انگشتر سحرآمیز» نوشته آتسا شاملو به کارگردانی میثم یوسفی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی از دوم اردیبهشت ساعت ۱۹:۴۵ و با مدت زمان ۵۰ دقیقه اجرای خود را در این تالار آغاز خواهد کرد.
در این نمایش بازیگرانی همچون ناصر احمدی‌فر، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، مریم خاکسارتهرانی، محسن قصری، مینا مقامی زاده و شراره یوسفی به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است که «در شب تولد شاهزاده که مصادف با شب یلداست شاهزاده دستور می‌دهد هر کس یک سبد گل پامچال بهاری برایش بیاورد او هم در ازای آن یک سبد سکه طلا به عنوان جایزه خواهد داد. بهار هم به اصرار خانوم جون و یدونه به جنگل می‌رود تا گل پامچال بهاری پیدا کند و گرنه حق برگشت به خانه را نخواهد داشت و در ادامه اتفاق‌های اسرارآمیزی رخ می‌دهد.»
طراحی و ساخت عروسک‌های این نمایش را علی پاکزاد و مریم اقبالی برعهده دارند. طراحی صحنه آن را سینا ییلاق بیگی، آهنگ‌سازی را رامین کهن و طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی را عماد سالکی و احسان نقابت بر عهده دارند.
اشعار این نمایش سروده آزاده فرهنگیان و طراحی و ساخت تیزر و موشن گرافیک را مهران گل محمدی انجام می‌دهند.
در گروه کارگردانی دانیال کمانکش، کیمیا مظفری و ستاره سلطانی به عنوان برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و هماهنگی اتاق فرمان همکاری دارند.
مدیر بخش رسانه این نمایش محمود نورایی، تولید محتوا و پادکست فاطمه امیدالله، عکاس شهرزاد اطهری و اختر تاجیک، طراح گریم حسین تبریزی، روابط عمومی گروه نمایش صفیر، گروه تئاتر نارنجی و مینا بهرامی تبار و خیاطی و دوخت لباس رویا خاکسارتهرانی هستند.
«نیست نیست، کلوچه نیست» در مرکز تئاتر کانون
نمایش «نیست نیست، کلوچه نیست» نوشته روندا آرمیتج از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی پویا شش‌پری در قالب طرح حمایت از نمایش‌گران جوان و نمایش‌گران کانون در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی این نهاد اجرا می‌شود.
این نمایش که برگرفته از کتاب «یک موجود خیلی عجیب» است، هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ ماه‌های فروردین و اردیبهشت در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.
در خلاصه نمایش «نیست نیست، کلوچه نیست» آمده است: «صبح یک روز شاد در جنگل، میمون کوچولو سبدی را پیدا می‌کند اما موجود داخل سبد برای او غریبه ‌است و حالا میمون کوچولو برای پیدا کردن صاحب سبد تلاش می‌کند و در این مسیر با شخصیت‌های مختلفی چون جوجه کلاغ‌ها، زی‌زی زرافه، قورباغه‌ها، فی‌فیل خان، روبی روباهه، روبرو می‌شود و با مشکلات مختلفی دسته و پنجه نرم می‌کند اما در آخر شیر خان می‌گوید.»
عروسک‌گردانان و صداپیشگان این نمایش احمد خیرآبادی، سمیه بیگی، پریا علیمحمدی، المیرا پارسا، نسا جبین‌پور، حامد رحمن‌پور، محمدیوسف فخریوسفی و پویا شش‌پری هستند.
سایر عوامل نمایش «نیست نیست، کلوچه نیست» عبارتند از: مشاور کارگردان: حسن دادشکر، نویسنده: المیرا پارسا، دستیار کارگردان: فاطمه‌سادات حسینی، برنامه‌ریز: یکتا مقدس‌فر، طراح عروسک: علیرضا حسین‌پور، آهنگ‌ساز: محمد فرشته‌نژاد، طراح صحنه: پریا علی‌محمدی و علیرضا حسین‌پور، شاعر: آزاده فرهنگیان، طراح نور: محمدرضا شاملوفرد، طراح لباس: سمیرا شش‌پری و طراح پوستر: نازنین یزدانی.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی