[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وظیفه حفظ محیط‌زیست همگانی است ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در اولین جلسه ستاد احیای تالاب‌های استان فارس در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه متولی حفظ محیط‌زیست منحصراً این سازمان نیست، گفت: همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و حتی مردم در حفاظت از محیط‌زیست نقش اساسی و حیاتی دارند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه صبح یکشنبه بیست و ششم فروردین در هفدهمین جلسه ستاد احیای تالاب‌های استان فارس، ضمن تبریک به ملت شریف ایران به سبب افتخارآفرینی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ قاطع و هوشمندانه به جنایات متعدد رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: نگاه خداوند متعال و دعای شهدا و خانواده آنها به کمک دلاورمردان جمهوری اسلامی ایران آمد تا بار دیگر کام ملت ایران عزیز را شیرین نمایند؛ البته که دشمنان همواره سعی می‌کنند شیرینی این نمایش قدرت و اظهار اراده ایران اسلامی را به کام مردم تلخ کنند که به لطف خداوند متعال موفق نخواهند شد.
 استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه طرح پژوهشی انجام شده توسط اساتید دانشگاه شیراز برای احیای دریاچه‌های بختگان و طشک در معرض دید عموم قرار گیرد تا از نقطه نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران در تکمیل آن نیز استفاده شود، افزود: پس از تصویب این سند، همه دستگاه‌ها مکلف به تأمین اعتبار برای انجام وظایف مرتبط به خود هستند.
وی تصریح کرد: متولی حفظ محیط‌زیست منحصراً این سازمان نیست؛ بلکه همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و حتی مردم در حفاظت از محیط‌زیست نقش اساسی و حیاتی دارند.
محمدهادی ایمانیه افزود: خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها اثرات مخرب و جبران‌ناپذیری را در پی دارد؛ پس نباید اجازه داد اوضاع غیرقابل کنترل شود. نماینده عالی دولت در فارس بر ضرورت ایجاد سامانه‌ای هوشمند در این زمینه تأکید کرد و افزود: ایجاد سامانه‌ای که وظایف مرتبط با هر دستگاه و میزان تحقق آن را به صورت مداوم و مستمر پیگیری و رصد نماید، یک اقدام اثرگذار در احیای تالاب‌ها و دریاچه‌هاست؛ در این زمینه از هوش مصنوعی هم می‌توان استفاده کرد.
وی پر کردن چاه‌های کشاورزی غیرمجاز و همچنین کنتور‌دار شدن چاه‌های کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه‌های بختگان و طشک را در اولویت اقدامات دانست و تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت، اصلاح اشتغال، عدم توسعه زمین‌های کشاورزی، پلمب چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند، لای‌روبی آبراه‌ها و کاهش تبخیر هر کدام نقشی در احیای تالاب‌ها دارد که می‌بایست سهم هر کدام به صورت مشخص ارائه شود و برنامه‌ها برای رسیدن به آنها نیز اجرایی گردد.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه کشاورزی و محیط‌زیست هر دو برای استان از اهمیت بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نخواهیم داشت و برنامه‌ها منحصراً بر اساس افزایش بهره‌وری با امکانات موجود است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی