[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

عملیات خاتمه یافته است، مگر... ، روزنامه شیراز نوین

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:
عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و از نظر ما خاتمه یافته است
عملیات خاتمه یافته است، مگر... 

سرلشکر باقری: اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، واکنش ما شدیدتر خواهد بود

«اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر خواهد بود. گنبد آهنین نتوانست مقابله قابل توجهی با عملیات ما داشته باشد.» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم و عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، گفت: عملیات در حد تنبیه بود، اما پاسخ ایران به هر اقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دلیل این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمز‌های بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود.
وی ادامه داد: اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ما را مورد هدف قرار دهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه در آن کشور حضور دارند، به شهادت برساند، عبور از خطوط قرمزی بود که همه کشور‌ها به جز دو سه حامی رژیم صهیونیستی آن را محکوم کردند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: این اقدام کاری بود که باید مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه باید صورت بگیرد و بحمدالله به همت سپاه پاسداران و کمک سایر نیرو‌های مسلح این عملیات انجام شد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم، عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، اظهار داشت: گنبد آهنین نتوانست مقابله قابل توجهی با عملیات ما داشته باشد. ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌دانیم و این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است.
سعی کردیم عملیات در حد تنبیه باشد
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی عملیات دیگری را انجام دهد، پاسخ ما گسترده‌تر خواهد بود. سعی کردیم عملیات در حد تنبیه باشد، مراکز جمعیتی مورد هدف نبود و ما قطعاً آمادگی این را داریم که از خاکمان دفاع کنیم.
سرلشکر باقری تأکید کرد: نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و امیدواریم این عملیات طلیعه‌ای بر پیروزی ملت مظلوم فلسطین باشد.
ایرنا نوشت، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: عملیات به نحوی طرح‌ریزی شد که هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد مورد هدف قرار گرفت و هم پایگاه هوایی نواتیم که هواپیمای اف ۳۵ برای مورد هدف قرار دادن کنسولگری ما در دمشق از آنجا برخاسته بود، مورد هدف قرار گرفت.
سرلشکر باقری اضافه کرد: هر دوی این مراکز در حد قابل توجهی مورد انهدام قرار گرفتند و از کار افتادند. در این عملیات تعداد قابل توجهی پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک مورد استفاده قرار گرفت و تاکتیک‌های اندیشیده شده به کار گرفته شد که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاعی رژیم صهیونیستی هیچ‌کدام نتوانست مقابله قابل توجهی با این امکانات و عملیات داشته باشد و عملیات به اهداف خود نائل شد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: آمریکا اعلام می‌کرد از عملیات دمشق اطلاعی ندارد، ولی در واقع با چراغ سبز او این عملیات انجام شد. آمریکا اعلام کرده که به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست، اما اطلاعات ما حاکی از آن است که در دفاع از رژیم صهیونیستی با تمام توان وارد عمل شد و تلاش کرد عملیات را خنثی کند، ولی او هم نتوانست کاری از پیش ببرد و عملیات ما به هدف رسید.
سرلشکر باقری یادآور شد: ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه عملیات نداریم، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در داخل خاک کشور و چه در مرکز متعلق به ایران در سوریه یا جای دیگری انجام دهد، عملیات بعدی بسیار گسترده‌تر از این انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: توانمندی ما بر این مبنا بود که ده‌ها برابر بزرگ‌تر از این عملیات موشکی و پهپادی علیه این رژیم داشته باشیم، ولی سعی کردیم در حد تنبیه این عملیات انجام شود و مراکز جمعیتی و اقتصادی مورد هدف قرار نگرفت تا ارتش متجاوز صهیونیست‌ها بداند که اقدام جنایت‌کارانه آنها بدون پاسخ نخواهد ماند و آمادگی داریم که از خاک و منافع خود به نحو احسن دفاع کنیم.
تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور اتخاذ شده است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه این عملیات توسط سپاه انجام شد، ولی در یک هم‌افزایی سپاه و ارتش، دفاع از فضای کشور را عهده دارند، تأکید کرد: نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند و چنانچه نیاز باشد مجدد وارد عمل می‌شوند و تدابیر لازم برای امنیت فضای کشور اتخاذ شده است.
سرلشکر باقری بیان داشت: ما این پیام را از طریق سفارت سوئیس به آمریکا انتقال دادیم که چنانچه آمریکا در اقدامات تجاوزگرانه بعدی صهیونیست‌ها مشارکتی داشته باشد و به قطعیت برسیم پایگاه و نفرات آمریکا در منطقه امنیتی نخواهند داشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی