[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

سربلند؛ از رمضان تا نوروز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین تجلیل از خدمات مدیریت شهری شیراز در راستای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی برگزار شد. در نخستین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، خدمات مدیریت شهری شیراز در میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی تشریح و از مجموعه مدیریت شهری و استانی در این راستا تجلیل شد.
 تقدیر از هم‌افزایی دستگاه‌ها
در این مراسم شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به برخی فعالیت‌های مدیریت شهری در ایام نوروز گفت: به‌منظور آمادگی بیشتر در ایام نوروز از دو ماه قبل ستاد خدمات سفر تشکیل و برنامه‌ریزی صورت گرفت. محمدحسن اسدی با تقدیر از استانداری فارس، فرمانداری شیراز، شورای اسلامی شهر، قوای انتظامی و نظامی، تمامی کارکنان و مدیران شهرداری، میراث‌فرهنگی و گردشگری و تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مراسم نوروز امسال در شیراز افزود: در این مدت چندهزار نفر از کارکنان شهرداری شیراز به‌صورت شبانه‌روزی کشیک بودند که نتیجه تلاش آنها نوروزی آرام و درخور شأن شهر شیراز بود. وی تصریح کرد: در ایامی که پشت سر گذاشتیم، شاهد حضور میلیونی گردشگران و میهمان‌های نوروزی در شهر بودیم و شهر از هر جهت آماده خدمت‌رسانی بود. این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز گفت: نوروز امسال به‌رغم اینکه در یک ‌فاصله بسیار کوتاه شاهد بارش ۱۰۵ میلی‌متر بارندگی و سیل بودیم و سیل در شهر جاری شد، اما به دلیل فعالیت‌هایی که در راستای مدیریت آب‌های سطحی صورت گرفته بود و در آمادگی مدیریت شهری خوشبختانه هیچ مشکلی به وجود نیامد و توانستیم این موارد را نیز به‌خوبی مدیریت کنیم.
 تبلور رضایتمندی در مهمانان نوروزی
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران و میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر و مراسم تقدیر از تمام عوامل استانی و شهری ستاد خدمات سفر با بیان اینکه مسافران نوروزی با ورود به شهر شیراز احساس رضایتمندی و آرامش خاطر داشتند، گفت: این احساس مسافران نشان از ویژگی‌های شهر شیراز است که با ارائه خدمات مناسب به مهمان نوروزی شاهد رضایتمندی مسافران از عملکرد مدیریت شهری بودیم و یک سال به‌یادماندنی را برای مسافران و شهروندان رقم زد. مسعود زارعی با بیان اینکه این ستاد برای سال سوم بر عملکرد شهرداری نظارت دارد، عنوان کرد: عملکرد مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ بهتر از سنوات قبل بوده است. وی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز کار بزرگی در ایام نوروز رقم زد و این ماحصل داشتن مجموعه قوی و هماهنگ و متمایز شهری با ریاست شهردار شیراز است، گفت: تیم شهرداری شیراز در نوروز سال ۱۴۰۳ در ایام تعطیلات با استفاده از توان نیروی انسانی در تمام بخش‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها باعث سربلندی مردم شیراز شدند. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت مستند‌سازی اقدامات و عملکرد شهرداری شیراز به‌عنوان یک مهم یاد کرد و گفت: در مستند ارائه‌شده به‌خوبی اقدامات مدیریت شهری مخصوصاً در زمان بارندگی و بالا بودن حجم نزولات آسمانی قابل‌مشاهده است؛ بارندگی‌هایی که با وجود جاری شدن در بستر رودخانه‌ها منجر به آب‌گرفتگی و سیل در معابر نشد که این مهم به دلیل حجم لوله‌گذاری، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهرداری شیراز در طول سال گذشته محقق شد.
 مدیریت بحران در بارندگی
به گفته زارعی، اقدامات ارزشمند شهرداری مخصوصاً در زمان بارندگی نوروز و عدم بروز سیل باید مستندسازی شود تا ضمن بازتاب مناسب به مردم شهر شیراز بتوانیم اقدامات ماندگار را ثبت کنیم. رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در این ستاد ۱۴۹ نفر حضور داشتند، عنوان کرد: این ستاد در کنار ستاد اجرایی با هدف بهبود عملکرد و استفاده از آموزش ۵۶ ناظر از نیروهای مجرب شهرداری و عملکرد آنها در ساعت کاری مشخص و منظم و در برنامه زمان‌بندی مشخص توانستند ایراداتی را مطرح کنند؛ مواردی که با رفع آنها شاهد بهبود عملکرد خدمات ارائه‌شده در ایام نوروز بودیم. وی یادآور شد: حدود ۷۵ درصد از این ایرادات در کمتر از ۲ ساعت برطرف شد که نشان از سرعت و قدرت عمل شهرداری شیراز است که این عملکرد می‌تواند در موارد بحرانی خود را به‌خوبی نشان دهد. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حدود ۱۱ درصد ایرادات بعد از زمان مقرر برطرف شد که در مجموعه شهرداری شیراز در برطرف نمودن مشکلات و پاسخ‌گویی به نیازها در ایام نوروز کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت. بهره‌برداری از سامانه ۱۳۷ با عملکرد جدید و ثبت حدود ۱۰هزار و ۱۰۱ گزارش مردمی و رسیدگی به حدود ۵۲ درصد از موارد با اولویت‌بندی خدمات از دیگر دستاوردهای بود که زارعی به آن پرداخت و افزود: در نوروز سال جاری این ایرادات ثبت‌شده در همان روز مسئولان مورد بررسی قرار می‌گرفت که بر اساس جمع‌بندی و نظارت بر اساس حدود ۹ مورد در سطح مناطق بیشترین ایراد تجمعی در دستور کار قرار می‌گرفت.
 عدالت پرداخت برای نوبت‌های نوروزی
وی به نقش نظارتی شورای اسلامی شهر در عدالت پرداخت نوبت‌های نوروزی نیروهای شهرداری اشاره کرد و گفت: عدالت در پرداخت‌ها امسال نسبت به سال گذشته قابل‌مشاهده بود. رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از بررسی و تحلیل موارد ثبت‌شده در سامانه ۱۳۷ عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی به‌عنوان متولی این تحلیل به‌زودی این گزارش تهیه شده و برای رفع ایرادات اقدام خواهیم کرد.
 زارعی همچنین از هماهنگی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی در امکان گردشگری مانند حافظیه و سعدی به‌عنوان درخواست مردم تأکید کرد و گفت: یکی از درخواست‌های مردمی اجرای هماهنگ در برنامه فرهنگی در امکان مورداشاره بود. وی به نقش این ستاد در هم‌افزایی با سازمان‌های خارج از شهرداری برای رفع مشکلات موجود در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در یکی از موارد با برگزاری جلسات مختلف و دستگاه‌های متولی هفت پارکینگ متخلف با جریمه مواجه شدند تا از تضییع حقوق شهروندان و مسافران جلوگیری شد.
 برپایی جهاد خدمت‌رسانی در نوروز
رئیس ستاد خدمات اجرایی سفر شهرداری شیراز در تشریح اقدامات گسترده انجام‌شده در حوزه مدیریت شهری در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شهرداری شیراز در ایام نوروز به ۵۰۰هزار نفر از مسافران نوروزی ارائه خدمات کرد و در تعطیلات عید سعید فطر نیز میزبان ۵۲هزار مسافر بود. روح‌الله خوشبخت حفظ و توسعه فضای سبز را از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری برشمرد و افزود: در این ایام تعداد ۶ فرش گل و ۱۳ سفره نوروزی در سطح شهر گسترانده شد و مساحت گل‌کاری‌های سطح شهر به بیش از ۲۰۰هزار مترمربع افزایش یافت. وی تعداد المان‌های سبز را ۸۰ قطعه اعلام و اضافه کرد: ۲۰ تابلوی خوشامدگویی و ۱۵هزار و ۵۰۰ مترمربع نقاشی دیواری طی این مدت انجام‌شده است. معاون شهرداری شیراز میزان پاک‌سازی و حفظ و نگهداری از مبادی ورودی و خروجی شهر را بیش از ۳۰میلیون مترمربع اعلام و تصریح کرد: طی این مدت ۱۲۲ تن سرشاخه و بیش از ۱۷ تن لاستیک فرسوده از سطح شهر جمع‌آوری شد. خوشبخت با بیان اینکه در این ایام شست‌وشوی معابر بیش از یک‌میلیون مترمربع انجام شد، اظهار کرد: بیش از ۳۳۶هزار متر طول رنگ‌آمیزی تک‌لبه جداول انجام شد و ۶ مرکز معاینه فنی آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی بودند.
 بسیج امکانات شهری برای خدمت‌رسانی مطلوب
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری شیراز در ادامه به اقداماتی که در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک صورت گرفته است، اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۲۷ پارکینگ شهرداری و ۱۰۰ پارکینگ شخصی و ۱۹ پارکینگ موقت آماده خدمت‌رسانی به شهروندان بودند. وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه معاونت فنی و عمرانی انجام‌ شده است، تصریح کرد: در این حوزه همچنین اقداماتی همچون اجرای آسفالت، تمیزکاری و خط‌‌کشی مسیرهای انحراف ترافیکی، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بازگشایی مسیرهای جدید ترافیکی صورت گرفت. رئیس ستاد خدمات اجرایی سفر شهرداری شیراز ادامه داد: در حوزه خدمات شهری تعداد ۷۸ غرفه ماهی گلی و ۱۶۰ غرفه عیدانه در سطح شهر برپا شد. همچنین با اجرای طرح تنظیم بازار در ایام نوروز در ۲۰ بازارچه منتخب، اقلام مصرفی شهروندان توزیع شد. خوشبخت خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی تعداد ۱۰هزار نسخه نقشه شیراز جهت توزیع میان مسافران چاپ شد و ۲ سامانه اسکان راه‌اندازی شد. وی افزود: در ایام نوروز ۵ کمپ در محورهای زیباشهر، جنت، سعدیه، مسجد جامع شهدا، نمایشگاه بین‌المللی گلستان جهت اسکان مسافران نوروزی برپا شد و ۱۴ سالن ورزشی شهرداری شیراز و ۵ سالن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و تعدادی از مراکز مذهبی و بوستان‌ها جهت استفاده مسافران نوروزی تجهیز شدند. معاون شهردار شیراز در ایام نوروز سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اقدام به توزیع نزدیک به ۱۲۰هزار افطاری ساده در ۳۰۰ مکان کرد و برپایی ۳ موکب و یک خیمه در محورهای شهری عفیف‌آباد، حافظیه و ارگ کریم‌خان زند از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام شد. خوشبخت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ایام بارندگی به ۶۰۷ نفر-ساعت ارائه خدمات کرد و ۷ نفر مسافر نوروزی را از مرگ حتمی نجات داد. تولید بیش از ۱۹۵ عنوان خبر و ثبت ۴۸۰۰ تماس دریافتی در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تنها بخشی از فعالیت‌های اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز بود که معاون شهردار به آن پرداخت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی