[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هم‌افزایی جدی متولیان فرهنگی و هنری ، روزنامه شیراز نوین

محمدهادی ایمانیه در حاشیه بازدید از هنرستان هنرهای زیبای شهر شیراز، بر ضرورت هم‌افزایی بین مدیران فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: هم‌افزایی در این حوزه باعث می‌شود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تجمیع شده و در نهایت شاهد اتفاقات خوب و اثرگذار در حوزه فرهنگ و هنر باشیم. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه دوشنبه بیست و هفتم فروردین به صورت میدانی از دو هنرستان هنرهای زیبا (پسرانه شهید آوینی و دخترانه کیمیا) در شهر شیراز بازدید کرد و در جریان نحوه آموزش و فعالیت‌های این دو مجموعه قرار گرفت.
استاندار فارس در پایان این بازدیدها با تأکید بر اینکه تحصیل همراه با یادگیری حرفه و فن بر آموزش تئوری تنها ارجحیت دارد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم به سمت افزایش تعداد هنرستان‌ها با هدف آموزش همزمان علم و حرفه حرکت کرده‌ایم و معتقدیم که این اقدام آینده شغلی فرزندان را تا حدود قابل توجهی تضمین می‌کند.
وی در ادامه افزود: از معلمان و آموزگاران این مجموعه‌ها متشکرم که باانگیزه، باغیرت و باهمت در تلاش هستند که جوانان در ایران بمانند و هم با اصالت، در فرهنگ دینی و هنری این سرزمین سرافراز پرورش یابند.
نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: از مسئولان این هنرستان‌ها توقع دارم که مانع قطع ارتباط بزرگان و صاحبان هنر و چهره‌های ملی پرورش یافته در این مدارس با هنرستان‌ها شوند. همه ما تا آخر عمر دانشجو هستیم و باید روز به روز مطالب و روش‌های جدید را یاد بگیریم. فارغ‌التحصیلی به معنای عدم نیاز به آموزش جدید نیست؛ چراکه معتقدیم باید ز گهواره تا گور دانش بجوییم.
وی در ادامه اظهار داشت: با حضور پیشکسوتان در این هنرستان‌ها هنرجوها نیز سریع‌تر و راحت‌تر از بزرگان و چهره‌ها الگو می‌گیرند؛ حضور در جمع هنرجوها تأثیرپذیری بیشتر و بهتری دارد.
ایمانیه ضمن اینکه پیشنهاد داد نمایشگاهی از آثار این هنرجوها از جمله گرافیک، نقاشی، خطاطی، موسیقی و... برپا شود تا محصولات و اقداماتشان عرضه گردد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آموزش کسب درآمد از ابتدای تحصیل وابستگی بیشتر به حرفه را برای هنرجوها ایجاد می‌کند؛ پس باید شرایطی فراهم شود تا هم بتواند منبع درآمدی برای هنرجوها باشد و هم هنرها به نمایش گذاشته شود. استاندار فارس در انتها با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ، ادب و هنر نیازمند هم‌افزایی جدی ‌است، تصریح کرد: مدیران فرهنگی و هنری استان از اقدامات جزیره‌ای به سمت همکاری‌های مشترک حرکت کنند تا ضمن استفاده حداکثری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شاهد اقدامات شایسته و نتایج خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان باشیم؛ این مهم محقق نمی‌شود مگر با هم‌افزایی. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی