[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

تمرکز بر صیانت از باغ‌هاست، روزنامه شیراز نوین

مدیریت شهری از محدوده باغات بولوار شهید چمران بازدید کرد و در این بازدید صیانت از باغ‌ها و آب‌رسانی به آنها در اولویت قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مدیریت شهری از محدوده باغات بولوار شهید چمران بازدید کرد و در این بازدید، صیانت از باغ‌ها و آب‌رسانی به آنها در اولویت قرار گرفت.
پیشنهاد سیاست‌های تشویقی برای حفظ و صیانت از باغات
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید خواستار سیاست‌های تشویقی به‌منظور ترغیب باغداران جهت حفاظت و صیانت از باغ‌ها شد.
سید ابراهیم حسینی در ادامه باغات شیراز را از سرمایه‌های شهر و به‌مثابه ریه‌های تنفسی شهر دانست و گفت: مسئله باغات در شیراز دو روی سکه دارد؛ گروهی در پی خشک‌کردن آن و گروهی دیگر در پی نگهداشت و حفاظت از آن هستند.
وی افزود: از گروه دوم که به دنبال صیانت از باغ‌ها و استفاده اقتصادی از آن هستند، باید حمایت شود. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به درک مشکلاتی که باغداران با آن مواجه هستند، اضافه کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و خسارت‌هایی که به باغداران وارد شد، شهرداری شیراز باید از این قشر زحمت‌کش حمایت بیشتری کند. حسینی خواستار عزم جدی همه ارکان مدیریتی کلان‌شهر شیراز و استان فارس برای حفظ و توسعه باغات شد و عنوان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز عزم راسخی برای حفظ و صیانت از باغات دارد و چنانچه نیاز به تصویب مصوبات جدید باشد، دریغ نخواهیم کرد.
وی گفت: وجود سیاست‌های تشویقی موجب ترغیب باغداران جهت حفاظت و صیانت از باغ‌ها می‌شود؛ اعمال تشویق، راه‌حل مناسبی برای نگهداری باغ‌هاست. پس سیاست تشویقی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی یکی از مشکلات اساسی باغداران را تأمین آب دانست و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده این مسئله نیز به‌زودی حل خواهد شد.
صیانت از باغات و مدیریت آب به‌عنوان اولویت اصلی شهرداری شیراز در حوزه فضای سبز
شهردار شیراز در این بازدید بر اقدام عاجل برای صیانت از این باغات تأکید و بر هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور این مهم تصریح کرد.
محمدحسن اسدی اظهار کرد: آب‌رسانی به باغات دغدغه و اولویت اصلی شهرداری شیراز است که در این راستا با حساسیت ویژه آن را دنبال می‌کنیم. وی با بیان اینکه جلوی هرگونه تخلف می‌ایستیم، تصریح کرد: اگر رسیدگی به باغات رها شود، ظرف چند سال آینده چیزی از این باغات نمی‌ماند.
شهردار شیراز از جلسات مستمر با نماینده‌های باغات، انجام زهکشی آبیاری باغ‌ها و مواردی که منجر به صیانت از باغات می‌شود، خبر داد و عنوان کرد: دستگاه‌های دیگر استان باید تلاش خود را برای حفظ باغ‌ها انجام دهند تا بخش زیادی از این باغ‌ها که سرمایه اجتماعی هستند، حفظ شوند.
اسدی با اشاره به چالش کمبود آب به‌عنوان یکی از موضوعات اساسی گفت: مدیریت آب و صیانت از باغات از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است. بنا بر این گزارش، شهرداری شیراز بیش از ۳.۵ کیلومتر از جوادیه تا محمودیه زهکشی آبیاری باغات انجام داده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی