[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

پیشبرد اهداف دیپلماتیک با توان نظامی ، روزنامه شیراز نوین

امام‌جمعه شیراز در دیدار با فرماندهان ارتش با تأکید بر نقش کلیدی این ارگان نظامی در بحث تمدن‌سازی، از اهمیت قدرت نظامی کشور در پیشبرد اهداف دیپلماتیک سخن گفت.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام روز ۲۷ فروردین در دیدار با فرماندهی و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس، ضمن تبریک پیروزی ارشمند در عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: باید از همه تلاش‌هایی که در سطح ملی توسط ارتش جمهوری اسلامی انجام می‌پذیرد و به‌ خصوص در منطقه فارس که ارتش حضوری جدی و ارزشمند در عرصه‌های مختلف دارد، تشکر کنیم.
وی با بیان اینکه با عملیات اخیر، آن فرموده رهبر معظم و فرماندهی کل قوا مبنی بر اینکه «جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد» را به‌صورت ملموس مشاهده می‌کنیم، گفت: با اینکه ماجرای امروز ما با قرن‌های پیش، بسیار تفاوت دارد، ولی از زمان نادرشاه تاکنون سراغ نداریم که ایران برای گرفتن حق قانونی خود به کشور دیگری به این شکل از موضع قدرت حمله کرده باشد.
امام‌جمعه شیراز در ادامه به نقش ایمان در قدرت کشور اشاره کرد و گفت: آن چیزی که در عملیات طریق‌القدس به ما نیرو داد و توانستیم کار بزرگی انجام دهیم، نیروی ایمان رزمندگان بود. عملیات‌های ما این‌گونه انجام شد و ما وقتی که این عنصر را شناختیم، نباید به این سادگی آن را از دست بدهیم.
وی همچنین به نقش روحانیت برای تبیین بیشتر نقش ایمان در اذهان سربازان و نظامیان اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم که از سربازی که می‌آید تا افسری که جذب می‌شود، حتی قدیمی‌ترهایی که در مجموعه حضور دارند و شیطان در ذهن آنها می‌خواهد رخنه کند، در راستای حفظ و تقویت ایمان بکوشند. اگر این کار را انجام دهیم، همیشه پیروز خواهیم بود و البته که کار سنگینی است.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه هر فردی که به شیراز می‌آید باید بداند که اینجا حرم سوم اهل بیت(ع) است، گفت: شیراز شهری با ویژگی‌های یک شهر اسلامی است و باید همه ما نقشمان را در بحث تمدن‌سازی ایفا کنیم و در این زمینه، ارتش به عنوان یک نیروی مقتدر نظامی نقش‌آفرینی مهمی را می‌تواند انجام دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: ارتش از نظر نظم و زیبایی فضاهای اداری و نظامی خود همیشه حرف اول را می‌زند و باید این موضوع، خصوصاً در قسمت‌هایی که جلوه شهر است، حس شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی