[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۱۰
  • دوره جدید

از بین رفتن شنوایی خانم‌ها با مصرف استامینوفن، روزنامه شیراز نوین

استامینوفن از قرص‌های پرمصرف در هر خانه‌ای است که با کوچک‌ترین دردی به طور خودسرانه به سراغ آن می‌روند، ولی حواستان باشد مصرف استامینوفن شنوایی بانوان را از بین می‌برد.
هنگامی که دردی به سراغتان می‌آید و استامینوفن یا ایبوبروفن مصرف می‌کنید فکر نکنید به طور کامل درمان می‌شود، با مصرف استامینوفن اتفاقات ناگوار و جبران‌ناپذیری برایتان اتفاق می‌افتد. از جمله خطرات می‌توان از بین رفتن شنوایی خانم‌ها با مصرف استامینوفن را نام برد. در ادامه، ارتباط از بین رفتن شنوایی خانم‌ها با مصرف استامینوفن را بخوانید.
ارتباط از بین رفتن شنوایی خانم‌ها با مصرف استامینوفن
براساس نتایج یک تحقیق، استفاده مرتب از مسکن‌هایی چون ایبوپروفن و استامینوفن می‌تواند خطر از دست رفتن شنوایی در زنان را افزایش دهد. 
محققان اظهار داشتند هرچقدر زنان از این داروهای مسکن بیشتر استفاده کنند، خطر از دست دادن شنوایی خود را افزایش داده‌اند.
دانشمندان بیمارستان بیرگهام و زنان در بوستن ماساچوست در آمریکا با بررسی اطلاعات 62هزار و 261زن 31 تا 48ساله، نتایج این تحقیقات را ارائه کرده اند.
این تحقیق یک دوره 14ساله را از سال 1995 تا 2009 دربرگرفته و تا پایان دوره 10هزار و 12نفر از زنان این تحقیق که به طور تقریبی یک نفر از هر شش نفر بوده‌اند گزارش داده‌اند تا حدی شنوایی خود را از دست داده اند.
محققان نتیجه‌گیری کرده‌اند زنانی که هفته‌ای دو تا سه روز از ایبوپروفن استفاده می‌کنند 13درصد بیش از سایرین در معرض این خطر قرار دارند. این خطر در میان زنانی که 4 تا 5روز در هفته از این قرص‌ها استفاده می‌کنند 21درصد افزایش می‌یابد و در رابطه با زنانی که هر روز هفته یا شش روز در هفته از این قرص‌ها استفاده می کنند، این خطر به 24 درصد می رسد.
دکتر شرون کورهان محقق اصلی این تحقیقات اظهار داشت: ممکن است داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی جریان خون را در حلزون گوش، عضو شنوایی، کاهش داده و کارکرد آن را مختل کند. استامینوفن نیز عواملی را که از حلزون گوش حفاظت می‌کند از بین می‌برد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی