[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

باید با بوروکراسی اداری خداحافظی کرد، روزنامه شیراز نوین

مهدی نصیری، رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هماهنگی برای انجام خدمات بهینه و ایجاد نگاه مشترک برای توسعه شهری توسط تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان، از جمله رویکردهای مهم مدیریت شهری است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در کارکرد موفق شهرداری تأثیرگذار خواهد بود، همراهی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های خدمات رسان است. بسیاری از فعالیت‌ها در شهر وجود دارد که علاوه بر شهرداری، دستگاه‌های دیگری نیز با آن مرتبط هستند؛ لذا اگر این همراهی و همکاری وجود نداشته باشد، روند اجرای امور با مشکل مواجه خواهد شد. زمان‌بندی و اولویت پروژه‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز اگر با هماهنگی هم انجام شود، هزینه کمتری به شهر تحمیل می‌شود.
وی لازمه خدمات قانومند و صادقانه به مردم را در خداحافظی با بوروکراسی اداری دانست و گفت: در این مسیر باید قدم‌های مهم و دشواری برداشته شود. وی چابک‌سازی و هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان را قدم نخست در جهت کاهش بوروکراسی اداری دانست و گفت: برای مثال، برای یک استعلام ساده در بافت‌های فرسوده بعضاً یک سال از این اداره به آن اداره پاسکاری می‌شویم؛ بنابراین تسهیل و تسریع فرایند بازسازی نیازمند رفع بوروکراسی‌های دست و پاگیر و کار جهادی است. مهدی نصیری افزود: اکثر مطالبات مردم به خاطر معطلی‌ها و بوروکراسی‌های اداری است‌. مشکلات شهری با برنامه ریزی و تعامل دستگاه‌های خدمات رسان قابل حل است‌. شأن و جایگاه همه ما خدمتگزاری به مردم است و خدمت به خلق و به غیر از خدا با کس دیگری معامله نکنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی