[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مکمل آنتی‌اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت مؤثر است، روزنامه شیراز نوین

یک مطالعه جدید در ژاپن نشان داده است که آنتی‌اکسیدان‌های ترکیبی ممکن است شناخت و حافظه را بهبود بخشند و در عین حال کاهش عضلانی مرتبط با افزایش سن را در موش‌ها سرکوب کنند.
به گزارش مهر به‌نقل از مدیکال نیوز، آنتی‌اکسیدان‌ها با کاهش بیش از حد مولکول‌های رادیکال آزاد ناپایدار که می‌توانند به سلول‌های سالم آسیب برسانند به سلامت سلول‌ها کمک می‌کنند. در حالی که رادیکال‌های آزاد به طور طبیعی ایجاد می‌شوند، تعداد زیادی از آنها می‌توانند سلول‌های سالم را تحت تأثیر قرار دهند و باعث آنچه استرس اکسیداتیو نامیده می‌شود، شوند. استرس اکسیداتیو با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مرتبط است.
آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که می‌توانند به مهار یا جلوگیری از آسیب سلولی در بدن کمک کنند؛ آنها اغلب در گیاهان یافت می‌شوند و برخی در بدن انسان وجود دارند؛ اگرچه آنتی‌اکسیدان‌های مصنوعی نیز به‌عنوان مکمل مصرف می‌شوند.
محققان ژاپنی از یک محصول آنتی‌اکسیدانی ترکیبی در این مطالعه استفاده کردند؛ این ترکیب حاوی هشت نوع مختلف آنتی‌اکسیدان است و توسط پروفسور «هاروهیکو اینفوسا» از گروه تحقیقات آنتی‌اکسیدانی مرکز تحقیقات علمی و نوآوری در دانشگاه گیفو در ژاپن فرموله شده است.
برای مطالعه جدید، به موش‌های ۱۸ ماهه اصلاح‌شده ژنتیکی، یک آنتی‌اکسیدان ترکیبی در آب داده شد که به آنها اجازه داده شد تا یک ماه آن را بنوشند یا ننوشند.
در مقایسه با موش‌های گروه کنترل که آب تصفیه‌شده ساده نوشیده بودند، درک مکانی و حافظه کوتاه‌مدت این موش‌ها در طول دوره آزمایش بهبود یافت.
آزمایش‌های تردمیل هم نشان داد که در پایان مطالعه، در موش‌های دریافت‌کننده آنتی‌اکسیدان ترکیبی مسافت دویدن آنها به‌ طور قابل‌توجهی بیشتر از همتایان عادی خودشان که آنتی‌اکسیدان‌های ترکیبی مصرف نکرده بودند، افزایش یافت.
تلاش‌های بیشتر برای آموزش موش‌ها روی تردمیل با تجویز مکمل‌های اضافی، هیچ اثر قابل‌توجهی را بین دو گروه نشان نداد که نشان‌دهنده این موضوع است که آنتی‌اکسیدان ترکیبی ممکن است ظرفیت ورزش یا قدرت را بهبود نبخشد، اما ممکن است به جلوگیری از کاهش عضلانی مرتبط با افزایش سن کمک کند.
در بررسی پس از مرگ مغز موش‌های دریافت‌کننده آنتی‌اکسیدان ترکیبی، محققان کاهش قابل‌توجهی در آسپارتات آمینوترانسفراز(آنزیمی که نشان‌دهنده آسیب عضلانی است) آلانین آمینوترانسفراز و همچنین مقادیر کلسترول کل مشاهده کردند.
آنتی‌اکسیدان‌های ترکیبی مکمل‌هایی هستند که چندین آنتی‌اکسیدان در آنها ترکیب شده‌اند و مزیت ادعایی آنها تقویت شناخت است. مطالعات متعددی در مورد ارزش آنها انجام شده، اما مطالعات بالینی تاکنون فقط روی موش‌ها انجام شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی