[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فارس میزبان بزرگ‌ترین همایش ملی اسب اصیل دره‌شوری، روزنامه شیراز نوین

غلامعلی طفیونی، رئیس هیئت سوارکاری استان فارس گفت: بزرگترین همایش ملی اسب اصیل دره‌شوری ۳۰و۳۱ فروردین‌ماه در مجموعه سوارکاری شهر راز شهر لپویی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند نظاره گر این رویداد ملی باشند.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، رئیس هیئت سوارکاری استان فارس گفت: روزهای ۳۰و۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ با همکاری اداره کل ورزش وجوانان استان فارس، همایش ملی اسب اصیل دره‌شوری یادواره شهدای ورزشکار استان فارس با حضور پرورش‌دهندگان اسب اصیل دره‌شوری از سراسر کشور در مجموعه بزرگ سوارکاری شهر راز واقع درشهر لپویی شهرستان زرقان برگزار خواهد شد.
غلامعلی طفیونی، رئیس هیئت سوارکاری استان فارس از عموم مالکان و پرورش‌دهندگان اسب اصیل دره‌شوری سراسر کشور جهت شرکت در این همایش ملی دعوت به عمل آورد و بیان داشت: این همایش زمینه‌ای برای رشد و بالندگی این نژاد اسب اصیل ایرانی که زادگاه آن استان فارس و ایل بزرگ قشقایی و طایفه دره‌شوری است، خواهد بود.
وی ادامه داد: با همکاری و همدلی پیشکسوتان و بزرگان صنعت اسب، اقدامات اولیه برای ثبت جهانی این نژاد اسب اصیل ایرانی را شروع خواهیم کرد؛ علاقه‌مندان زیادی از نقاط مختلف کشور برای تولید و پرورش این اسب اصیل سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را انجام داده‌اند.
رئیس هیئت سوارکاری استان فارس از علاقه‌مندان اسب اصیل دره‌شوری سراسر کشور برای شرکت در همایش ملی اسب اصیل دره‌شوری به میزبانی استان فارس دعوت کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر ثبت‌نام اسب‌های زیبا و با اصالت خود در همایش با خانواده و دوستان در مجموعه بزرگ سوارکاری شهر راز شهر لپویی شهرستان زرقان حضور به هم رسانند.
طفیونی در ادامه اظهار داشت: استان فارس در سال ۱۴۰۳ شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی دومین کنگره ملی امیران، سرداران و ۱۵۰۰۰شهید ولایت‌مدار استان فارس در آبان‌ماه ۱۴۰۳ خواهد بود و کارگروه ورزش وجوانان کنگره شهدای استان فارس از سال گذشته در اداره ورزش وجوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس فعالیت خود را آغاز کرده است؛ همچنین هیئت‌های ورزشی استان به‌عنوان متولیان ورزش استان فارس در این کارگروه نقش اصلی را خواهند داشت.
رئیس هیئت سوارکاری فارس در پایان گفت: هیئت سوارکاری استان فارس در طول سال ۱۴۰۳ هر هفته یک رویداد ورزشی سوارکاری را در شهرستان‌های مختلف استان و در رشته‌های پرش با اسب، کورس و اسب‌دوانی، استقامت، هنرهای رزمی سواره، درساژ با عنوان یادواره شهدای ورزشکار شهرستان محل برگزاری رویداد در دستور کار خواهد داشت و در این راستا با همکاری اداره کل ورزش وجوانان استان، سازمان بسیج ورزشکاران استان و دبیرخانه کارگروه ورزش کنگره شهدای استان فارس در این اقدام فرهنگی سهیم خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی