[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کاهش بهره‌وری در سایه تورم ، روزنامه شیراز نوین

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری طرح‌های اقتصادی و زیست‌محیطی است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از تسنیم، علیرضا پاک‌فطرت شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه حفظ باغ‌های قصردشت ابتدا به آب نیاز دارد، اظهار داشت: آبیاری باغ‌های قصردشت غرقابی است.
وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان منابع آب ویژه باغ‌های قصردشت را تأمین کرد، افزود: ساختمان‌های بلندمرتبه در جوار باغ‌ها موجب وسوسه باغداران شده است. عمر طرح باغ‌های قصردشت 10 سال بوده و باید پس از آن بازنگری می‌شده، اما در 24 سال گذشته این مهم انجام نشده است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه می‌توان باغ‌ها را علمی‌تر اداره کرد، گفت: با توجه به تحولات اجتماعی و تغییرات جمعیتی در کلان‌شهر شیراز و حتی تغییرات اقلیمی، باید باغ‌های قصردشت بازنگری اقتصادی و زیست‌محیطی شوند. پاک‌فطرت از رسانه‌ها خواست که در دور دوم انتخابات مجلس، مردم را تشویق به حضور کنند تا نماینده با قدرت بالاتری به مجلس راه یابد.
وی معتقد است که اخذ بودجه بیشتر با چانه‌زنی بیشتر همراه است و بیش از 50 درصد لابی یک نماینده هم به میزان رأی وی بستگی دارد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی، گفت: بیشترین ضرر با افزایش تورم، ابتدا متوجه خود دولت است؛ چرا که هرچه اجناس گران‌تر شود، تورم هم بالاتر می‌رود.
پاک‌فطرت با بیان اینکه دولت باید روی یک سری نیاز‌های جامعه یارانه اختصاص دهد، عنوان کرد: امروز آموزش، درمان و مسکن حداقل 50 درصد زندگی را پوشش می‌دهد. وقتی دخل و خرج با هم همخوانی نداشته باشد، بهره‌وری کاهش می‌یابد و رشد اقتصادی مدنظر حاصل نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: از آنجا که امروز بخشی از مسائل جامعه، جامعه‌شناسی است، لذا باید اقتصاددانان بیایند و نظر بدهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی