[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

باغ ایرانی، فرصت جدید گردشگری ، روزنامه شیراز نوین

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۴ به همراه شهردار این منطقه، معاونین، یاوران و رابطین شورا در محلات از روند پیشرفت عملیات اجرایی باغ ایرانی بازدید کردند. به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، مصطفی کیانی رحیمی اظهار کرد: با توجه به تقاضای شهروندان ساکن در آن محل مبنی بر ایجاد فضای باز عمومی، با در نظر گرفتن نیاز ساکنین منطقه تصمیم بر تملک و احداث باغ ایرانی گرفته شد که پس از طراحی و تصویب طرح در اداره مطالعات و طراحی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پروژه وارد فاز عملیاتی شد.
وی یادآور شد: باغ ایرانی که در بولوار امیرکبیر و در محدوده شهرداری منطقه چهار شیراز واقع شده، از دهه ۴۰ شمسی به صورت باغ مشجر بوده و اقدامات نوسازی ضلع شرقی و جنوبی آن در سال‌های گذشته منجر به افزایش تراکم جمعیت منطقه شده است. 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا بیان کرد: این باغ با وسعت ۱۰ هکتار، یک گنجینه فاخر کهن و مهم اکولوژیکی به‌واسطه درختان کهن‌سال از ۲ گونه مثمر و زینتی است که مدیریت شهری وظیفه صیانت از این میراث کهن را دارد. 
او از پیشرفت این پروژه در زمان کوتاهی خبر داد و اظهار کرد: این پروژه تجمیعی از سنت و تجدد بوده و در آن آیین‌ها و چهارباغ‌های ایرانی اسلامی با استفاده از عناصر جدید معماری و شهرسازی پیاده‌سازی شده است.
 این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه به دلیل بخشی از نیازمندی‌ها مدتی متوقف مانده بود، تصریح کرد: با توجه ویژه شهردار مبنی بر اختصاص منابع، پروژه فعال‌تر از قبل خواهد شد.
کیانی رحیمی با بیان اینکه این پروژه در درگاه غربی و جنوب غربی شیراز، میزبان زوار سومین حرم اهل‌بیت(ع) و مهمانان جنوب کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: با تخصیص منابع می‌توان ظرفیت‌های بالقوه این پهنه عظیم گردشگری را به فعل تبدیل و با فراهم‌سازی بستر کامل گردشگری، تصویر زیبایی در این جغرافیای شهری ترسیم کرد. 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این پروژه در راستای افزایش سرانه فضای سبز و حراست از باغات شهری با پوشش درختان مثمر در مساحت ۱۰ هکتار و با بودجه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان طی سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی