[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

ثبت پررونق‌ترین فروردین پساکرونایی سینماها، روزنامه شیراز نوین

سینماهای کشور طی فروردین‌ماه امسال بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطب داشتند که این آمار، رشد ۶ درصدی را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
به گزارش ایرنا، سینماهای کشور در فروردین‌ماه امسال، موفق شدند تا با تعریف ۶۳ هزار و ۸۷۸ سانس، ۲ میلیون و ۳۳۶ هزار مخاطب داشته باشند و به گیشه ۱۴۶ میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی برسند.
این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد بیش از ۶ درصدی را در بخش مخاطب و رشد حدوداًً ۳۱ درصدی را در گیشه به خود می‌بیند.
رسیدن به پررونق‌ترین فروردین پساکرونایی در شرایطی محقق شده که ۳ هفته از فروردین، با ماه مبارک رمضان در تلاقی بوده و سینماها به دلیل شب‌های قدر، از دهم تا چهاردهم فروردین ‌ماه تعطیل بودند.
همان‌گونه که انتظار می‌رفت، تمساح خونی، بهترین عملکرد را در میان فیلم‌ها داشت و توانست با جذب ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار مخاطب، به فروش ۸۸ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومانی دست یابد.
درام اجتماعی بی‌بدن نیز خوش درخشید و موفق شد با ۳۹۲ هزار مخاطب، به فروش ۲۴ میلیارد و ۸۳۳ میلیون تومانی برسد.
سال گربه که تنها در ۱۰ روز پایانی فروردین به روی پرده رفت، توانست خود را تا جایگاه سوم جدول بالا بکشد. این فیلم توانست با ۲۹۹ هزار مخاطب، گیشه ۱۸ میلیارد تومانی داشته باشد.
آپاراتچی نیز در رقابت با فیلم‌های دیگر موفق ظاهر شد و توانست با جذب ۶۳ هزار مخاطب، ۳ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان فروش داشته باشد.
نوروز نیز با ۴۷ هزار مخاطب، به فروش ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومانی رسید.
ایلیا جستجوی قهرمان، ۵۶ هزار مخاطب داشت و توانست ۲ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان بفروشد.
آسمان غرب، قطعا بسیار کمتر از آنچه انتظار می‌رفت فروخت و با ۵۱ هزار مخاطب، گیشه ۲ میلیارد و ۵۴۹ میلیونی را به خود دید.
پرویزخان نیز کم‌فروغ ظاهر شد و نتوانست بیشتر از ۳۲ هزار مخاطب داشته باشد. این فیلم در نهایت توانست ۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان بفروشد.
با آماری که در فروردین‌ماه محقق شد، گیشه سینمای ایران تا پایان فصل بهار، از مرز ۳۵۰ میلیارد تومان عبور خواهد کرد. 
با این وضعیت، گیشه سالیانه ۲ هزار میلیاردی با بیش از ۳۳ میلیون مخاطب، چندان دور از دسترس نیست. از میان فیلم‌های اکران سال گذشته که نمایش خود را در فروردین ماه ادامه دادند، روشن بهترین عملکرد را داشت و توانست با ۲۵۰۰ مخاطب، ۱۷۲ میلیون تومان بفروشد.
۵ فیلم دیگر به جا مانده از سال گذشته یعنی مسافری از گانورا، پدران، هتل، هاوایی و بچه زرنگ طی اکران‌های محدودی که تجربه کردند، نتوانستند روی هم، بیشتر از ۲ هزار مخاطب داشته باشند.
با این آماری که در فروردین‌ماه محقق شد، گیشه سینمای ایران تا پایان فصل بهار، از مرز ۳۵۰ میلیارد تومان عبور خواهد کرد که یک راندمان بسیارخوب ارزیابی می‌شود. این رقم برای فصل بهار سال گذشته، کمی بیشتر از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده 
است.
کنداکتور سینما تا نیمه خردادماه به خوبی طرح‌ریزی شده و برآیند خوبی نیز از این مهندسی استحصال خواهد شد. به همین جهت بسیارمهم است که برای تداوم این روند، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای ۲ بازه نیمه خرداد تا شروع ماه محرم و ۲ ماه محرم و صفر آغاز شود تا سینما بتواند با توجه به شرایط خاص این ۲ بازه مهم، نهایت بهره‌برداری را به عمل بیاورد.
برنامه‌ریزی هدفمند برای این ۲ بازه سبب خواهد شد تا آمار سینما طی ۶ ماه امسال، فاصله چشم‌گیری را با آمار سال گذشته تجربه کرده و تحقق گیشه ۲ هزار میلیاردی را با بیش از ۳۳ میلیون مخاطب، دست‌یافتنی‌تر ببیند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی