[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

الزام دولت به استفاده از انرژی‌های پاک، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به مصوبه شورای عالی انرژی در مورد الزام دستگاه‌های مشمول ماده 5 قانون خدمات کشوری در خصوص صرفه‌جویی مصرف برق، گفت: این مصوبه امسال اجرایی خواهد شد.
محمدرضا سلاحی توضیح داد: برابر مصوبه آبان ماه سال گذشته شورای عالی انرژی، همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظف‌اند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کنند و در طول مدت چهار سال این عدد را تا ۲۰ درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.
او خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و با هدف اجرای ماده ۸ مصوبات شورای عالی انرژی کشور، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری مکلف‌اند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم بیست درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کنند.
سلاحی یادآور شد که برای اجرایی شدن مصوبه فوق، رویه اجرایی تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی مشترکان مشمول از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک توسط وزیر نیرو ابلاغ و از ابتدای امسال، قابل اجرا شده است.
او ادامه داد: طبق این مصوبه، مشترکان مشمول باید حداقل پنج درصد از انرژی مصرفی خود را به یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با اخذ مجوزهای لازم برای هریک از ساختمان‌های‌ مشترکان مشمول یا به صورت تجمیعی برای چندین ساختمان مشترکان مشمول، خریداری از تابلوی برق سبز، به صورت فیزیکی یا گواهی برق تجدیدپذیر و انعقاد قرارداد دوجانبه با نیروگاه تجدیدپذیر در چارچوب قوانین و مقررات جاری، تأمین کنند. مدیرعامل توزیع برق شیراز تصریح کرد: در صورت اجرایی نشدن این مصوبه از سوی مشترکان مشمول، مبنای محاسبه هزینه برق بهای مصرفی، بر اساس بالاترین نرخ بازار سبز بورس در ماه قبل، انجام و در قبوض اعمال خواهد شد. مدیرعامل توزیع برق شیراز همچنین اعلام کرد که بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی، بخشی از صنایع بر اساس دیماند خریداری شده نیز از سال گذشته باید سالانه یک درصد از انرژی مصرفی خود را از محل انرژی‌های تجدیدپذیر پاک تأمین می‌کردند، گفت: صنایع مشمول این مصوبه نیز باید به یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه تجدیدپذیر، خرید انرژی از تابلو سبز بورس یا انعقاد قرارداد با نیروگاه‌های تجدیدپذیر، سالانه یک درصد برق مصرفی خود را تإمین کنند و از مزایای این دستورالعمل منتفع شوند.
سلاحی ضمن یادآوری اینکه سرمایه‌‌گذاری برای تأمین انرژی موردنظر در این مصوبه، برعهده مشترک است، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق شیراز، آمادگی خود را برای ارائه مشاوره‌های تخصصی در این زمینه اعلام می‌کند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی