[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

نقش‌آفرینی در تجارت جهانی با ابتکار صنایع پتروشیمی ایران، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل پتروشیمی شیراز با اشاره به چشم‌انداز روشن صنعت پتروشیمی ایران، نوآوری و خلاقیت را کلید فتح بازارهای جهانی دانست.
به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، مهندس احمدرضا حیدرنیا در یک کنفرانس خبری ضمن تشریح دستاوردها و برنامه‌های آتی این شرکت، بر لزوم اتخاذ رویکردی نوین برای مقابله با چالش‌های پیش رو و حضور موفق در عرصه رقابت بین‌المللی تأکید کرد.
وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، همچنان از ظرفیت‌های عظیمی برای رشد و توسعه برخوردار است، اظهار داشت: ما با تکیه بر دانش و تخصص داخلی و اتکا به توان جوانان نخبه، می‌توانیم قله‌های موفقیت را در این صنعت فتح کنیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در ادامه با برشمردن موانع موجود در مسیر پیشرفت صنعت پتروشیمی، خاطر نشان کرد: مواردی مانند فرسودگی تجهیزات، بروکراسی‌های اداری، نوسانات نرخ ارز و کمبود نقدینگی، مانند سرعت‌گیرهایی هستند که حرکت رو به جلو این صنعت را کند می‌کنند.
حیدرنیا بر ضرورت رفع این چالش‌ها هم تأکید و تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و برنامه‌ریزی دقیق، این موانع را از سر راه برداریم و زمینه را برای جهش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی فراهم کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای استفاده حداکثری از این فرصت، باید به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه و خلاقانه برای تولید محصولاتی با کیفیت برتر و قیمت تمام‌شده رقابتی باشیم؛ همچنین لازم است با توسعه زیرساخت‌های صادراتی و تسهیل فرآیندهای مرتبط، حضور خود در بازارهای جهانی را بیش از پیش تقویت کنیم. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه سبد محصولات با تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالا، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط زیست و استقرار نظام‌های مدیریت نوین و کارآمد، گفت: برای بقا و پیشرفت در بازار جهانی، صنعت پتروشیمی ایران باید به دنبال راهکارهای نوآورانه و خلاقانه در دو بخش مدیریت محصولات و خدمات باشد. حیدرنیا بر لزوم استفاده از تجارب افراد کارآمد و خلاق در این حوزه هم تأکید کرد و افزود: برای نوآوری در این صنعت، باید از تجارب افراد کارآمد و خلاق در این حوزه بهره ببریم؛ همچنین باید با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی همکاری کرده و از آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه در این صنعت استفاده کنیم. علاوه بر این، باید با استقرار نظام‌های مدیریت نوین و کارآمد، فرآیندهای تولید و خدمات خود را بهینه کرده و راندمان را افزایش دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بالقوه بازارهای جهانی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی در سطح جهانی، فرصتی طلایی برای حضور پررنگ‌تر تولیدکنندگان ایرانی در این بازارها فراهم شده است.
مدیرعامل شرک پتروشیمی شیراز معتقد است که بازارهای جهانی پتروشیمی ظرف چند سال آینده رشدهای خوب و چشمگیری را تجربه خواهند کرد و این رشد به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه بیش از سایرین مشهود خواهد بود.
حیدرنیا اضافه کرد: این موضوع سطوح رقابتی در تولید را از یک‌سو و کسب بازارهای مختلف از سوی دیگر را افزایش خواهد داد و باعث می‌شود تولیدکنندگان و غول‌های پتروشیمی دنیا طی سال‌های آتی برای کسب این بازارها از استراتژی‌های جدید، متنوع و کالاهای باکیفیت‌تر و با هزینه کمتر استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در چنین مسیری آینده تولیدکنندگان ایرانی که با انواع چالش‌های مختلف در زمینه تولید و صادرات روبه‌رو هستند چگونه خواهد بود؟ از چالش‌های حوزه خوراک گرفته تا حمل‌ونقل تا موانع مرتبط با سیاست‌های دولتی و… موضوعاتی هستند که مانند یک سرعت‌گیر در این مسیر رقابتی عمل خواهند کرد.
مدیرعامل پتروشیمی شیراز در ادامه با اشاره به این موضوع گفت: با توجه به چالش‌های پیش روی صنعت پتروشیمی ایران، باید از فرصت‌های پیش رو نیز به‌نحو احسن استفاده کرد؛ بازارهای جهانی پتروشیمی در حال رشد هستند و این فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان ایرانی است تا سهم خود را از این بازارها افزایش دهند. برای این کار، باید به دنبال راهکارهای نوآورانه و خلاقانه برای تولید محصولات باکیفیت‌تر و با هزینه کمتر باشیم؛ همچنین باید با رفع چالش‌های موجود مانند مشکلات مربوط به تأمین خوراک، موانع صادرات و بروکراسی‌های اداری، مسیر را برای حضور موفق در بازارهای جهانی هموار کنیم.
حیدرنیا در بخش پایانی این نشست، ابراز امیدواری کرد که با همدلی و تلاش تمام دست‌اندرکاران، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی ایران و حضور موفق تولیدکنندگان ایرانی در عرصه رقابت بین‌المللی باشیم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی