[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

نمایش تحسین‌شده هنرمندان فسایی به تالار حافظ رسید، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، 
نمایش «ایلخونی» که سال گذشته در جشنواره‌های مختلفی تحسین شد و جوایز زیادی را به‌دست آورد، آماده اجرای صحنه‌ای در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شده است.
کارگردان این نمایش‌ ضمن اعلام این خبر گفت: از اینکه «ایل» به شیراز رسیده است بسیار خوشحالیم و از مردم هنردوست شیراز برای تماشای «ایلخونی» دعوت می‌کنیم.
آژمان بیژنی‌نسب افزود: بسیار شگفت‌انگیز است که تور اجرایی نمایش ایلخونی از شیراز آغاز به‌کار می‌کند و چه سعادتی که در اردیبهشت زیبا این مهم میسر شد.
وی در خصوص نمایش ایلخونی نیز اظهار کرد: داستان این نمایش بر اساس داستان «مکبث» اثر جاویدان ویلیام شکسپیر است که در قالبی ایلیاتی ارائه می‌شود.
بیژنی نسب با بیان اینکه این نمایش حاصل تلاش و تمرین یک گروه ۴۵ نفره است، گفت: همه دست به دست هم دادند تا اجرای خوبی اتفاق بیفتد و در جشنواره‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد. قطعاً کار با چنین تعداد و ابعادی، مشکلات خاص خودش را هم دارد ولی تلاش کردیم که همه چیز در یک حالت ایده‌آل رقم بخورد.
آژمان که خود از عشایر ایل خمسه و لر زبان است، می‌گوید: همواره تلاشم این بوده، کارهایی که تولید می‌کنم با زندگی عشایری ارتباط داشته باشد.
ایلخونی در جشنواره استان فارس در آبان ۱۴۰۲ بیشترین جوایز را از آن خود کرد و به جشنواره منطقه‌ای راه یافت. این نمایش در جشنواره منطقه‌ای که دی‌ماه در سمنان برگزار شد نیز به‌عنوان یکی از نمایش‌های منتخب راهی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد. ایلخونی در جشنواره فجر هم دست خالی نماند و در بخش‌های طراحی گریم و طراحی لباس، برگزیده شد.
این نمایش از فردا، ۴ اردیبهشت تا هفتم همین ماه، هر شب ساعت ۲۰ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ روی صحنه خواهد رفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی