[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

برای درمان سرفه این داروهای رایج را نخورید، روزنامه شیراز نوین

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنتی‌بیوتیک ها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی‌کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.
به گزارش بهداشت نیوز، پزشکان آنتی‌بیوتیک‌ها را برای کمک به معالجه سرفه تجویز می‌کنند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که داروها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی‌کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.
«دن مرنشتاین»، محقق ارشد از دانشگاه جرج تاون، گفت: «عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند و
 ۳٪ تا ۵٪ از این بیماران دچار ذات‌الریه می‌شوند.»
مرنشتاین گفت: «اما همه افراد در ویزیت اولیه تحت عکس‌برداری قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل پزشکان هنوز هم بدون هیچ مدرک دیگری در مورد عفونت باکتریایی آنتی‌بیوتیک می‌دهند.»
وی افزود: «این امر باعث شده است که برخی از بیماران تجویز آنتی‌بیوتیک برای سرفه داشته باشند.»
برای مشاهده اینکه آیا آنتی‌بیوتیک‌ها تفاوت ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آنها را در افرادی که دارای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی بودند، ردیابی کردند.
در حدود ۲۹‌٪ از افراد در ویزیت اولیه پزشکی خود آنتی‌بیوتیک برایشان تجویز شد، اما این داروها در مقایسه با کسانی که نسخه‌ای دریافت نکردند، هیچ تأثیری در سرفه‌شان مشاهده نشد.
همچنین به همان مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم مدت درمان ابتلاء به عفونت‌شان سپری شود، خواه آنتی‌بیوتیک دریافت کرده بودند یا نه- حدود ۱۷ روز.
محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش‌از‌حد از آنتی‌بیوتیک ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر داروها مقاوم شوند.
مرنشتاین گفت: این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را برجسته می‌کند.
وی افزود: «ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد. علائم جدی سرفه و نحوه درمان صحیح آنها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.»

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی