[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

سال شلوغ نمایشگاهی در فارس، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: امسال ۱۰۳ عنوان نمایشگاه در قالب ۳۴ دوره نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود که می‌توان در این ‌ابطه گفت سالی شلوغ از برگزاری نمایشگاه‌ها را خواهیم داشت. دکتر محسن نهاوندی، دیروز 4 اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف پوشش خبری ابعاد بیستمین نمایشگاه کشاورزی شیراز(نهاده‌ها، تجهیزات گلخانه و سیستم‌های آبیاری)برگزار شد، گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس سال گذشته بیشترین نمایشگاه‌ها را در سطح کشور برگزار کرد.
وی ادامه داد: در ۶ ماه آخر سال قبل شمار نمایشگاه‌ها بسیار پویا و زیاد بود؛ نخستین عنوان نمایشگاهی امسال ما هم 4 اردیبهشت افتتاح شده که نمایشگاه کشاورزی است.
نهاوندی تصریح کرد که برای هر رویداد جدیدی در خصوص برگزاری نمایشگاه اقدام می‌کنیم و برای هر نمایشگاه نیز نوآوری جدید خواهیم داشت.
او ادامه داد: در کنار کمیت به کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها توجه ویژه داریم و با برگزاری جلسات کشاورزی برای برگزاری هرچه بهتر بیستمین نمایشگاه کشاورزی اقدام کرده‌ایم.
نهاوندی اعلام کرد که متراژ این نمایشگاه ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و برگزاری نمایشگاه کشاورزی در ۲ نوبت را نشان از همت مضاعف شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در سال جدید دانست.
او ادامه داد: بیستمین نمایشگاه کشاورزی شیراز(نهاده‌ها، تجهیزات گلخانه و سیستم‌های آبیاری) در ۶ سالن از 4 اردیبهشت به صورت تخصصی برگزار شده است؛ یکی از مهم‌ترین بحث‌ها معرفی آخرین دستاوردهای نوین است و شاهد حضور شرکت‌های نوین در نمایشگاه‌ها هستیم که در نمایشگاه کشاورزی در کنار این کار به برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش بهره‌وری توجه خاصی کرده‌ایم.
نهاوندی ضمن تشکر از تعامل استانداری فارس با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: با ارتباط خوب با استاندار و معاونت اقتصادی استانداری فارس، هر نمایشگاهی که در نمایشگاه بین‌المللی فارس برگزار می‌شود به‌عنوان رویداد پیشران استان در نظر گرفته می‌شود و همین تعامل موجب شده تا در بیستمین نمایشگاه کشاورزی شاهد برپایی میز خدمت استانداری فارس هم باشیم که استراتژی برای حل چالش‌هاست.
او افزود: در روز چهارشنبه این هفته هم در قالب بخش قرارگاه سرمایه‌گذاری با تعامل با معاونت اقتصادی استانداری فارس مسئولان قرارگاه سرمایه‌گذاری کوثر حضور دارند تا در رفع موانع سرمایه‌گذاری گامی برداشته باشیم.
وی تصریح کرد: ارزیابی نمایشگاه هم مهم است و اینکه خروجی هر نمایشگاه و میزان تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها چقدر بوده در این ارزیابی قرار می گیرد؛ به این‌ترتیب مزایایی به شرکت‌های موفق در این عرصه داده می‌شود.
نهاوندی همچنین افزایش ۵۹ درصدی حضور در نمایشگاه توسط شرکت‌ها را نشان‌دهنده خروجی مطلوب برپایی نمایشگاه‌ها برای شرکت‌کنندگان دانست.
توجه به اثربخشی تبلیغات با درنظرگرفتن غرفه‌داران و بازدیدکنندگان
وی میزان اثربخشی تبلیغات با هدف در نظر داشتن مخاطبان غرفه‌دار و بازدیدکننده را نیز مطرح کرد و گفت: در بخش تبلیغات عناوین نمایشگاه برنامه‌ریزی تخصصی برای نوع و محل تبلیغات براساس هر عنوان نمایشگاه به صورت کارشناسی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در پی برگزاری نمایشگاه کشاورزی سال قبل، قراردادهای خوبی توسط کشور عراق داشتیم؛ کشور عراق با ما ۱۲ مرز دارد که ظرفیت خوبی است و به سهم خودمان از این ظرفیت بهره می‌بریم.
نهاوندی اعلام کرد: نمایشگاه کشاورزی از ۴ اردیبهشت به مدت ۴ روز دایر خواهد بود و از ساعت ۱۵ تا  ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است؛ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در افتتاح این نمایشگاه حضور یافت.
این مقام مسئول تصریح کرد که تفکیک دو نمایشگاه کشاورزی در حوزه نهاده‌ها، کود و سم با ماشین‌آلات کشاورزی وجه تمایز برگزاری این نمایشگاه در حوزه کشاورزی با نمایشگاه‌های سال های قبل است و اتفاق خوبی که در این نمایشگاه شاهد هستیم اینکه به صورت مستقیم فرصت حضور صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست‌جمهوری در این نمایشگاه فراهم شده است.
وی اعلام کرد که امسال ۱۰۳ عنوان نمایشگاه در قالب ۳۴ دوره نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.
نمایشگاه کشاورزی بسیار تخصصی است 
علیرضا عاجزی، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی رونق نیز در این نشست گفت: میزبان مشارکت‌کنندگان بیستمین نمایشگاه کشاورزی شیراز هستیم که ۱۵۷ شرکت در آن حضور دارند. وی ادامه داد: امسال این نمایشگاه در ۲ نوبت افتتاح می شود؛ نوبت اول نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع در حال برگزاری است که شامل نهاده‌ها، تجهیزات گلخانه و سیستم‌های آبیاری است  و در ۶ سالن برگزار می‌شود. مدیرعامل شرکت نمایشگاهی رونق اعلام کرد: عمده شرکت‌کنندگان از فارس، خراسان رضوی، اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، مازندران و خوزستان هستند و نوبت دوم نمایشگاه کشاورزی هم 18 اردیبهشت است که نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی را خواهیم داشت. مجری نمایشگاه کشاورزی ادامه داد: برنامه‌های جانبی متنوعی در این نمایشگاه داریم که شامل ۸ دوره آموزشی مورد نیاز  کشاورزان است؛ همچنین شاهد حضور هیئتی از عراق هم هستیم. عاجزی اظهار کرد: بالغ بر ۲۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و برندهایی از چین، هندوستان، روسیه و.‌‌.. را نمایندگی می کنند. او نمایشگاه کشاورزی را بسیار تخصصی دانست و گفت: در این نمایشگاه با همکاری دستگاه‌های متولی کشاورزان و بهره‌برداران حوزه کشاورزی را در استان شناسایی می‌کنیم و ۴۰۰ هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی در فارس شناسایی شده‌اند.
عاجزی تصریح کرد: حوزه کشاورزی در فارس پتانسیل بالایی دارد و ما در این حوزه تخصصی عمل کرده‌ایم؛ جهاد کشاورزی فارس و سایر دستگاه‌های متولی در این بخش تعامل خوبی با ما داشته‌اند.
گفتنی است، آیین افتتاح این نمایشگاه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه 4 اردیبهشت با حضور مدیر جهاد کشاورزی فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله سید کمال پاک‌فطرت و محمدجواد عسکری و...، معاونان اقتصادی استانداری فارس برگزار شد و روز چهارشنبه نیز از ساعت ۱۹ تا ۲۱ میز خدمت در این نمایشگاه برپا خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی