[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۰۰
  • دوره جدید

کلاهبرداری به بهانه فروش سؤالات کنکور، روزنامه شیراز نوین

کلاهبرداری به بهانه فروش سؤالات کنکور

رئیس پلیس فتا استان نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سؤالات و منابع هشدار داد.
سرهنگ «امیرحسین سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری پلیس، خطاب به داوطلبان شرکت در کنکور، گفت: در ایام منتهی به برگزاری کنکور ‌و آزمون‌های جامع، داوطلبان باید مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند. این افراد با سوء استفاده از اضطراب و نگرانی داوطلبان دست به کلاهبرداری می‌زنند و در پوشش تبلیغاتی نظیر فروش سؤالات کنکور، فروش منابع اصلی کنکور و... اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان می‌کنند.
وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، بیان کرد: متأسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند و عمدتاً تبلیغات این افراد سودجو در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی‌شان را خالی می‌کنند، یا اینکه سؤالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سؤالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.
سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، تصریح کرد: می‌طلبد مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغواکننده فروش سؤالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. همچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌ها و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس در خاتمه گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند آن را از طریق شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با همکاران بنده در میان گذارند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی