[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کارگردان «مجسمه» آماده ساخت یک کمدی جدید شد، روزنامه شیراز نوین

ابراهیم وحیدزاده که به‌دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت یک کمدی جدید است، گفت: برای بهتر شدن شرایط سینما، به‌جز فیلم‌ساز، تماشاچی و کسانی که سینما را هدایت می‌کنند باید دست‌به‌دست هم بدهند تا کاری درست شکل بگیرد.
ابراهیم وحیدزاده، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر سینمای ایران که سال گذشته براثر خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شد و اکنون بهبود یافته، ساخت فیلم‌هایی همچون «تحفه‌ها»، «مجسمه»، «عشق فیلم»، «معادله»، «شام عروسی» و «تاکسی نارنجی» را در کارنامه خود دارد. او از حدود ۱۵ سال قبل فیلمی نساخته و آخرین اثرش «عروسک» در سال ۱۳۸۸ بوده و این روزها در تدارک ساخت یک کمدی جدید است.
این فیلم‌ساز در گفت‌وگویی با ایسنا درباره آخرین وضعیت فیلمی که از ماه‌ها قبل در‌حال پیگیری برای ساخت آن بود، بیان کرد:‌ در تلاش برای ساخت فیلم در بخش خصوصی هستم و گفت‌وگوهایی برای جذب سرمایه‌گذار انجام شده که امیدوارم به نتیجه برسد و بتوانم فیلم را شروع کنم.
او در پاسخ به اینکه آیا کمدی‌های اخیر سینما را دیده و نظرش درباره آن‌ها چیست و ارزیابی از آن‌ها با فیلم خودش دارد، گفت: تعدادی از فیلم‌ها را دیده‌ام که بعضی‌ها خوب بودند و بعضی‌ها هم خیر. در مجموع به نظرم فیلم‌سازی باید به‌گونه‌ای باشد که اشکال مختلف فیلم ساخته شود تا همه مردم فیلم موردنظر خود را روی پرده ببینند؛ یعنی هم ژانرهای مختلف را داشته باشیم و هم در هر ژانر مخاطب عام و خاص را جدا از هم ببینیم و برای هر دو فیلم داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد طبیعی است که سینما رشد می‌کند، در غیر ‌این صورت فیلم‌هایی را می‌بینیم که اصولی، درست، هنری و جذاب نیستند ولی به‌دلیل نیاز جامعه برخی از آن‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرند.
وحیدزاده که پیش‌تر گفته بود، در طول سال‌های گذشته ۶ فیلمنامه نوشته‌ که همگی در ژانر کمدی و آماده ساخت هستند، تأکید دارد در فیلم جدیدش سبک فیلم‌سازی خود را ادامه می‌دهد و معتقد است: درباره آینده وضعیت سینما نباید فقط سازندگان را مورد توجه قرار داد، بلکه تماشاچی و نیز آن‌هایی که ظاهراً سینما را هدایت می‌کنند باید دست‌به‌دست هم دهند تا یک کار درست شکل بگیرد چون اگر جز این باشد و ما فقط به یکی از این‌ فاکتورها اشاره کنیم، همه واقعیت را بیان نکرده‌ایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی