[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد، روزنامه شیراز نوین

ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد، هرچند ربات انسان‌نمای شرکت هنوز در آزمایشگاه است، اما احتمالاً تا پایان سال آینده برای فروش آماده باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هم‌اکنون چند شرکت معتقدند ربات‌های انسان نما می‌توانند کمبود احتمالی نیرو کار را جبران کنند و فعالیت‌های تکراری و خطرناک یا خسته‌کننده را در صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده فروشی و تولید انجام دهند.
ماسک در یک تماس دسته جمعی با سرمایه‌گذاران اعلام کرد که احتمالاً ربات تسلا (اپتیموس) تا پایان سال برای انجام وظایفی در کارخانه آماده باشد. شرکت بوستون دینامیک سال‌های زیادی صرف توسعه ربات‌های انسان نما کرده است. در سال جاری میلادی استارت آپ فیگور که از‌سوی مایکروسافت و انویدیا پشتیبانی می‌شود، اعلام کرد قرارداد شراکتی با بی ام دبلیو خودروساز آلمانی امضا کرده تا ربات‌های انسان نما را در واحدهای خودروسازی در آمریکا به‌کار گیرد.
ماسک قبلاً اعلام کرده بود فروش ربات احتمالاً به بخش بزرگ‌تری نسبت به دیگر فعالیت‌های تسلا از جمله خودروسازی تبدیل شود.
تسلا نخستین نسل ربات‌های اپتیموس به نام بامبل بی را در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی نماش داد. در سال جاری میلادی این شرکت یک ویدئو از نسل دوم ربات دوپای خود در‌حال تا کردن تی شرت را منتشر کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی