[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

قرار نبود مهمان یک‌روزه‌ باشیم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش
سرمربی تیم فوتبال شهر راز شیراز، از تداوم حضور این تیم در عرصه فوتبال کشور خبر می‌دهد و می‌گوید که قرار نبوده این تیم حتماً در همین فصل اول نتایج دل‌خواه را کسب کند و حالا که نتایج کسب نشده، نمی‌خواهد مهمان یک‌روزه‌ای باشد که میدان را ترک می‌کند.
طی هفته‌های اخیر، زمزمه‌هایی مبنی بر نارضایتی برخی بازیکنان تیم شهر راز شیراز به وجود آمده است و این شائبه را ایجاد کرده که شاید مدیریت این تیم، رغبتی به ادامه حضور در عرصه فوتبال نداشته باشد.
شهر راز یک تیم خصوصی است که هنوز یک سال از حیاتش نگذشته است و با وجود خریداری تعداد زیادی بازیکن و کادر فنیِ اسمی، نتوانسته است نتایجی که در ابتدا انتظارش می‌رفت را کسب کند.
سرمربی معروف این تیم در هفته‌های ابتدایی فصل، تنها هدفش را صعود به لیگ برتر در همین سال اول عنوان و تأکید می‌کرد که به چیزی جز این راضی نیست.
نتایج شهر راز در نیم‌فصل اول هم تا حدودی رضایت‌بخش بود و قرار بر این بود که با تقویت این تیم در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی، نارنجی‌پوشان در نیم‌فصل دوم برای صعود بجنگند؛ اتفاقی که هرگز رخ نداد.
ستار زارع هم در هفته‌های گذشته و به خصوص در هفته‌های انتهایی سال 1402 بارها از بازیکنان تیمش انتقاد کرد؛ او حتی به آنها هشدار می‌داد که بازیکنان کم‌سن و سال تیم‌های پایه را جایگزینشان خواهد کرد. تهدیدهایی که البته تاکنون عملی نشده‌اند.
اما بحث نارضایتی بازیکنان به خصوص در زمینه مسائل مالی، حاشیه‌هایی را در فضای مجازی برای این تیم ایجاد کرد.
در همین ارتباط نظر ستار زارع را جویا شدیم که او از بیخ‌وبن، وجود چنین مسائلی را در تیمش تکذیب کرد و گفت: تاکنون مشکل غیرفنی در تیم نداشته‌ایم و مسئله انضباطی در تیم ما وجود نداشته است. هر انتقادی که کرده‌ام فقط در بحث فنی بوده است و مشکلی در ساختار باشگاه ما وجود ندارد. 
سرمربی شهر راز افزود: البته همه تیم‌های ما دچار مشکلاتی از نظر مالی و امکاناتی هستند و ما هم از این قائده مستثنی نیستیم، اما خدا را شکر می‌کنم که در تیم ما بازیکنان اخلاق‌مداری وجود دارند که با همه توان به کیفیت فنی فکر می‌کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم شهر راز در فوتبال ایران ماندگار خواهد بود یا خیر نیز گفت: مگر مسئله‌ای در این خصوص به وجود آمده است؟ کسی بهتر از ما نمی‌تواند تیم‌داری کند. ما در سال اول حضورمان، دنبال مسائل حاشیه‌ای نبوده‌ایم و بازیکن پولی هم در تیممان وجودن ندارد. مشکلی از لحاظ ایاب‌وذهاب نداشته‌ایم و در مسائلی مثل پوشاک و چنین امکاناتی هم وضعیت خوبی داریم. برای سال آینده هم برنامه داریم و نه تنها شرکت می‌کنیم، بلکه می‌خواهیم با قدرت تیمی ببندیم در حد قهرمانی و صعود به لیگ برتر.
زارع ادامه داد: ما حتی بنا داشتیم تا با دعوت از اصحاب رسانه، برای همه این مسئله را روشن کنیم که ما نیامده‌ایم که مهمان یک‌ روز و دو روز لیگ باشیم. تا موقعی که مردم این تیم را بخواهند، ما هم به کار خود ادامه خواهیم داد. این ملی‌پوش سابق به اذعان به اینکه برای تیم شهر راز هزینه زیادی شده است، گفت: با وجود همه هزینه‌ها، قرار نبوده و نیست که در فصل اول نتایج دل‌خواه ما حاصل شود. خیبر خرم آباد، 5 سال است که بیشترین هزینه‌ها را انجام می‌دهد و تازه امسال به نتیجه رسیده است؛ شاید ما هم بخواهیم همین روند را در پیش بگیریم. کاپیتان سابق برق شیراز با اشاره به فروش امتیاز برخی تیم‌های شیرازی در سال‌های اخیر هم گفت: بعضی تیم‌ها در شیراز آمده‌اند و به یک‌باره رفته‌اند که بیشتر هم به خاطر بی‌توجهی مسئولان بوده است؛ امسال هم برای تیم ما یک نفر به تمرین سر نزده که حال ما را بپسرد. ما که دنبال چنین چیزهایی نیستیم، ولی از لحاظ روحی و انگیزشی برای مالکان، عوامل و بازیکنان تیم ما خوب بود که مسئولان بیایند و احوالی از آنها بگیرند. شاید هم خواست خدا بوده که نیایند، چون ما با همین تنهایی خودمان راحت هستیم. وی در پایان صحبت‌های خود، دوباره به بحث تبعیض بین این تیم و دیگر تیم شیرازی اشاره کرد و گفت: ما هیچ حمایتی نشدیم؛ در حالی که از کسان دیگر، بهترین حمایت‌ها صورت گرفت. صد در صد تبعیض در این شهر هست، اما نمی‌خواهم در این برهه، بیش از این درباره‌اش صحبتی کنم.
تیم فوتبال شهر راز شیراز که تیرماه 1402 تأسیس شد و رسماً پا به عرصه فوتبال کشور گذاشت، در پایان هفته بیست‌و‌هشتم لیگ دسته اول فوتبال کشور با 34 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی