[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

شنبه‌های مطالبه‌گری کلید خورد، روزنامه شیراز نوین

به ابتکار معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس، همزمان با سالروز تأسیس بسیج مستضعفان و در راستای گفت‌وگوی بی واسطه مردم و مسئولان، طرح شنبه‌های مطالبه گری در شیراز کلید خورد. در نخستین جلسه شنبه‌های مطالبه گری، معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس میزبان حجت الاسلام حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بود.
به گزارش ایسنا به نقل از معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس، در این جلسه که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم و تشکل‌های مردمی برگزار شد، حاضران پیرامون موضوعاتی نظیر برگزاری راهپیمایی‌ها، مناسبت‌ها و بررسی وضع موجود و فاصله تا وضع مطلوب، به بحث و تبادل نظر پرداختند. حجت الاسلام ملک مکان در ابتدای این جلسه با استقبال از این طرح به بیان وظایف ۱۳گانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پرداخت و به تشریح وضع موجود و ارائه برخی از اقدامات این شورا در موضوعات مختلف اشاره کرد. در ادامه گفت و گوهای مطالبه گران با ملک مکان به موضوع استفاده از ظرفیت‌های مردمی و هیئت‌های اندیشه ورز در این شورا اشاره و از عدم استفاده از ظرفیت‌های مردمی از قبیل هیئت‌های مذهبی و مساجد در برگزاری مراسمات و رویدادها گلایه شد. همچنین توجه ویژه به اقشار مختلف مردم در مراسمات و پیش بینی برنامه‌های مختص هر قشر به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد و برنامه ریزی دقیق و اجرایی برای اجرایی شدن این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفت.
اصلاح وضعیت صوت مراسم‌های شیراز، استفاده از نمادهای جذاب و کارهای خلاقانه، استفاده از ظرفیت جوانان در اجرای برنامه‌ها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
تهیه لیست بازبینه اجرای مراسمات و ایجاد کمیته‌های مختلف اجرایی از دیگر مسائلی بود که در مطالبات به آن اشاره شد.
همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کمیته‌های اجرایی و رسیدگی بیشتر به موضوع رسانه‌ای شدن رویدادها از مواردی بود که حجت‌الاسلام ملک مکان به آن اشاره کرد و قول حل این موضوعات را داد. نظارت و ارزیابی دستگاه‌های دخیل در اجرای مراسمات و ارسال نواقص و اعلام نتایج عملکردها با مراجع ذی‌صلاح و مردم مطالبه جدی گروه‌های مطالبه گر بود که با قول مساعدت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان در مسیر اجرا قرار گرفت. در پایان و پس از ارائه مطالبات مردمی، حجت‌الاسلام ملک مکان ضمن پذیرش برخی نقاط ضعف و مشکلات موجود در مسائل مطرح شده قول همکاری و پیگیری بیشتر برای رفع موانع، از افراد خوش‌فکر و توانمند در راستای همکاری با این شورا برای بهبود شرایط برگزاری تجمعات، راهپیمایی‌ها و همچنین بهبود شرایط زیرساختی دعوت کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی