[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آموزش‌های مهارتی رکن صنعت است ، روزنامه شیراز نوین

در جلسه مشترک مدیرعامل و معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با مدیرکل و مدیران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، در خصوص گسترش و ارتقای همکاری‌ها به منظور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی کاربردی به صنعتگران و متقاضیان جویای کار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تأکید شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس همچنین در این جلسه در خصوص مقدمات امضای تفاهم‌نامه‌‌های همکاری دو و چندجانبه با سایر دستگاه‌ها نظیر دانشگاه فنی و حرفه ای استان برای گسترش آموزش‌های کاربردی تأکید کردند تا زمینه‌های ارتقای آموزش‌های فنی و مهارتی را در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، فراهم کنند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در جلسه گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به واحدهای صنعتی از مهم‌ترین محورهای اصلی برنامه‌ها و سیاست‌های این شرکت در راستای ارتقای توان تولید در بخش صنعت و یکی از ارکان توسعه صنعتی محسوب می‌شود. سید مصطفی هاشمی ادامه داد: اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی برای شاغلان واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان و نیز آموزش‌های متناسب با نیاز واحدهای صنعتی با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است . وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند از مؤلفه‌های اثرگذار بر تولید است، گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای تسهیل آموزش به صنعتگران و تربیت نیروی ماهر استفاده می‌کنیم.
هاشمی بر لزوم نیازسنجی آموزشی واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی کاربردی با استفاده از ظرفیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای منجر به پویایی و رشد و توسعه صنعت می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به وسعت استان فارس و وجود ۶۴ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کازرون در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: متناسب با ظرفیت‌های موجود، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برنامه ریزی و هدف‌گذاری هم برای شهرک‌های صنعتی مرکز استان و نیز شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌ها، برنامه‌ریزی شود. او خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش، بستر مناسب آموزش مهارتی کوتاه‌مدت برای کارگران و فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شود. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، بر اهتمام به منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تأکید کرد. رهام کیایی گفت: آموزش‌های ارائه‌شده توسط مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان فارس کاربردی و متناسب با نیاز بازار کار و واحد‌های صنعتی است و ما گواهی‌نامه پایان دوره معتبر ارائه می‌کنیم.
وی یکی از رسالت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس را توسعه آموزش مشارکتی با بنگاه‌های تولیدی و صنعتی استان برشمرد و گفت: ایجاد مراکز آموزشی جوار کارگاهی در همین راستا دنبال می‌شود و بنگاه‌های تولیدی با حداقل اشتغال 40 نفر می‌توانند نسبت به ایجاد این مراکز در واحد صنعتی خود اقدام کنند که در این زمینه تاکنون در 18 واحد صنعتی شهرک صنعتی بزرگ ایجاد شده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مرکز ارتقای مهارت فنی و حرفه ای در شهرک صنعتی بزرگ گفت: تقویت و توسعه آموزش‌های مهارتی این مرکز در دستور کار است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی