[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۲۶
  • دوره جدید

عجیب‌ترین ضرر گوشت گاو برای بدن!، روزنامه شیراز نوین

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: غذاهای سرخ کردنی، گوشت گاو و گوساله، شترمرغ، ماهی نمک‌سود، سیرابی، پاچه، پنیر کهنه، سوسیس و کالباس کلم، گل کلم، بادمجان، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، قارچ، عدس و غذاهای تند و شور و ترش در بروز افسردگی و استرس نقش دارند. فاطمه معینی درباره تغذیه مناسب برای کاهش استرس و افسردگی اظهار داشت: با وجود پیشرفت تکنولوژی و گسترش شهرنشینی که موجب فراهم شدن آسایش بیشتر و راحت شدن زندگی انسان شده؛ متأسفانه امروزه شاهد افزایش میزان استرس و افسردگی در جوامع بشری هستیم.
به گفته وی، عوامل متعددی مانند ورزش، تغذیه و محیط زندگی در کاهش استرس نقش دارد و اهمیت نقش تغذیه در سلامتی، کاهش استرس و افسردگی انکارناپذیر است. عضو انجمن علمی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: غذاهای مورد استفاده روزانه افراد می‌تواند موجب افزایش نشاط، سرزندگی و کاهش اضطراب شود و به بیان دیگر، غذاها نقش زیادی در کاهش استرس و افسردگی دارند. 
وی متذکر شد: همچنین کلم، گل کلم، بادمجان، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، قارچ، عدس، نخود سبز، لوبیا سبز ، باقلا، غذاهای تند و شور و ترش، تره، سیر، پیاز، خردل نیز در بروز افسردگی و استرس نقش دارند. عضو انجمن علمی طب سنتی ایران یادآور شد: تمام غذاها و میوه‌های ترش و ترشیجات، چای پررنگ، قهوه، نسکافه، کم‌خوابی و گرسنگی برای افراد دچار استرس و افسردگی بسیار مضر است و باعث تشدید علایم می‌شود. همچنین شام نخوردن و گرسنه خوابیدن در شب نیز بسیار مضر است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی