[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حضور فعال شرکت برق منطقه‌ای فارس در نمایشگاه پدافند غیرعامل، روزنامه شیراز نوین

همزمان با هفته پدافند غیرعامل از تاریخ 4 لغایت 11 آبان ماه نمایشگاهی از دستاوردها و عملکرد پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری فارس برگزار گردید. شرکت برق منطقه ای استان فارس با حضور فعال در این نمایشگاه جلوه‌هایی از آمادگی عملکردی و ستادی دراین نمایشگاه عرضه کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این نمایشگاه از غرفه‌های ادارات بازدید به عمل آورد و با توجه به بیشترین جذب اعتبارات در زمینه طرح‌ها و پروژه‌های پدافند غیرعامل از شرکت برق منطقه ای فارس تقدیر و قدردانی به عمل آورد.
تجهیزاتی که مورد نیاز اجرای عملیات در شرکت برق منطقه ای استان فارس است و دستگاه‌های امدادرسان باید داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه، فوراً به کمک‌رسانی اقدام کنند در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد.
همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پدافند غیرعامل و آمادگی در مقابل تهدیدهای مختلف نیز در رسانه‌های مختلف گروهی از جمله صدا و سیما به مردم آموزش داده می‌شود. با ارسال دستورالعمل‌های اجرایی پدافند غیرعامل به تمام دستگاه‌های اجرایی استان، این دستگاه‌ها ملزم به آموزش، اطلاع‌رسانی و رعایت اصول صحیح پدافند غیرعامل هستند.
مقاوم سازی زیرساخت‌های شبکه برق با استفاده از روش‌های پدافند غیرعامل یک اولویت اساسی در شرکت برق منطقه ای فارس به شمار می‌آید.
از آنجایی که امروزه تجهیزات سامانه‌های تولید، انتقال و توزیع نیروی برق به عنوان یکی از اهداف راهبردی در جنگ‌های مدرن شناخته می‌شوند و خطرات گوناگونی آنها را تهدید می‌نماید، بایستی جهت مقابله با آنها تمهیداتی در نظر گرفته شود. با توجه به اهمیت تأسیسات تولید و انتقال برق در حفظ و تداوم فعالیت‌های جامعه و زندگی مردم لازم است تا تدابیر امنیتی کافی برای کم‌اثر نمودن تهدیدات و کاهش آسیب‌پذیری‌ها اتخاذ گردد که در این زمینه، پدافند غیرعامل می‌تواند نقش مهمی در استمرار فعالیت‌های چرخه تولید تا مصرف انرژی الکتریکی 
ایفا نماید.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی