[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

حسرت صعود ادامه دارد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تیم ملی فوتبال ایران با شکست مقابل آمریکا از صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 بازماند. دیشب در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه و به قضاوت متئو لاهوز اسپانیایی، این دو تیم پس از 24 سال بار دیگر در جام جهانی به مصاف هم رفتند که این بار سرنوشتی متفاوت رقم خورد. ایران با ترکیب: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی و سردار آزمون به میدان آمد و سرمربی آمریکا نیز  مت ترنر، کامرون کارتر ویکرز، تیم ریم، سرجینو دست، آنتونی رابینسون، تیلر آدامز، وستون مک‌کنی، یونس موسی، تیموتی وه‌آ، کریستین پولیشیچ و جاش سارجنت را به میدان فرستاد.
در نیمه اول آمریکایی‌ها برتری کاملی بر توپ و میدان داشتند و موقعیت هایی هم ایجاد کردند که تا دقایق پایانی، آنچنان خطرناک نبود. تا اینکه در دقیقه 41 یک حرکت گروهی زیبا از آبی پوشان با ضربه کریستین پولیشیچ به گل اول بازی تبدیل شد. آمریکا در آخرین ثانیه های وقت های تلف شده یک گل دیگر هم به ثمر رساند که توسط کمک داور، آفساید اعلام شد. در نیمه دوم و با نیاز ایران به گل تساوی، کمی بازی متعادل‌تر شد و ایران هم موقعیت هایی روی دروازه آمریکا ایجاد کرد. در دقایق 51 و 65 دو ضربه سامان قدوس می‌توانست به گل تساوی تبدیل شود اما این اتفاق نیفتاد.
در دقیقه 69 یک ضربه آزاد نصیب آمریکا شد که بازیکن این تیم استفاده خوبی از این فرصت نبرد. یک دقیقه بعد شوت سعید عزت الهی به شکل خطرناکی از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت.
در دقیقه 83 ارسال از راست رضاییان می توانست با ضربه علی کریمی به گل تبدیل شود اما او نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند. آمریکا در دقایق پایانی کاملاً عقب کشیده بود و ایران با ارسال های بلند روی دروازه سعی در زدن گل تساوی داشت. گلی که حکم صعود را امضا می کرد.
داور اسپانیایی و مشهور این مسابقه 9 دقیقه وقت تلف شده برای این مسابقه اعلام کرد اما تغییری در نحوه بازی ایران ایجاد نشد. باز هم یک ارسال از رامین رضاییان منجر به خلق موقعیتی برای ایران شد اما این فرصت هم از دست رفت. در دقیقه 98 هم یک ارسال بلند می توانست به گل تبدیل شود اما ضربه مهدی طارمی در شرایطی نامتعادل، پس از عبور از دروازه‌بان توسط مدافع آبی پوش برگشت داده شد.
آمریکا در دقیقه 99 می توانست گل دوم را روی یک ضدحمله به ثمر برساند اما این اتفاق رخ نداد و ثانیه‌هایی بعد سوت پایان بازی به علامت ناکامی دوباره ایران از صعود به مرحله حذفی جام جهانی به صدا در آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی