[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جهاد آبادانی با نیروهای انقلابی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به همت شهرداری شیراز آیین افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست محیطی و ترافیکی شهرداری شیراز با ارزش ۲۳۲۵ میلیارد ریال انجام شد. این مراسم ظهر دیروزشنبه 12 آذرماه با حضور استاندار فارس، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی ‌شهر شیراز، نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی از معاونان، رؤسای سازمان‌ها و شهرداران مناطق، فرمانده انتظامی ‌فارس و جمعی دیگر از مسئولان با استقبال گسترده شهروندان و همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 عدالت محوری و گسترش زیرساخت‌ها برای معلولان
استاندار فارس در این مراسم خواستار جدیت مدیران برای توسعه و آبادانی استان شد. محمد‌هادی ایمانیه هم‌زمان با روز معلولین در مراسم افتتاح فرهنگ‌سرای یاران ویژه توانخواهان، با اشاره به وعده رئیس جمهور گفت: همه سازمان و ارگان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند وظیفه دارند سهمیه ۳ درصدی را محقق کرده و حق تفسیر به رأی  ندارند. وی اظهار کرد: مدیران کل استان باید بعد از تأکید رئیس جمهور هر گونه نیرویی که به‌کار می‌گیرند اعم از قراردادی، رسمی، آزمایشی و پیمانی باید ۳ درصد از آن‌ها از میان معلولین باشد و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که توانخواهان توانایی جسمی‌کامل را برای این کار ندارند. ایمانیه در ادامه به مسکن توانخواهان اشاره کرد و افزود: این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد، با توجه به اینکه برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول در جهش ملی مسکن کار به شکل جدی‌تر انجام خواهد شد. استاندار فارس یادآور شد: در سطح شهر شیراز محل عبور و مرور توانخواهان مناسب سازی نشده است. این در حالیست که طی سال‌های گذشته وعده‌های متعددی برای این موضوع داده شده و امید است در این خصوص شهر شیراز به عنوان کلان‌شهر نمونه در این زمینه معرفی شود. ایمانیه با بیان اینکه این اقدام یک شبه امکان پذیر نخواهد بود، گفت: این تقاضا را داریم که در خیابان‌ها و اتوبان‌هایی که ایجاد می‌شود این موضوع رعایت و در نظر گرفته شود. موضوع حمل و نقل توانخواهان از دیگر مباحثی بود که استاندار فارس در این جلسه به آن اشاره کرد و افزود: در این خصوص باتوجه به اعلام‌ شهرداری مبنی بر خرید اتوبوس این تقاضا را داریم تا درصدی از این خرید به توانخواهان اختصاص یابد.
 عزم راسخ شورای ششم برای توسعه شیراز
رئیس شورای شهر شیراز در این مراسم گفت: برنامه‌ریزی داریم  در عمر فعالیت  شورای ششم بین ۷۰تا ۸۰ درصد  مناسب سازی معابر محقق شود و در پایان فعالیت شورای ششم جشن نهضت مناسب معابر را  برای جامعه معلولان بگیریم و این روز برای شهر شیراز دور نیست. مهدی طاهری در بهره‌برداری از  اولین فرهنگ‌سرای یاران ویژه توانخواهان از مجموعه افتتاح و کلنگ زنی ۴۰پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری زیست محیطی و ترافیکی  شهرداری شیراز با اعتبار ۲۳۲۵میلیارد ریال تأکید کرد در مدت عمر شورای ششم  با حرکت جهادی شهرداری شیراز شاهد بهره‌برداری از سه فرهنگ‌سرای ویژه توانخواهان در مناطق مختلف شهر شیراز باشیم. او  ضمن تقدیر از تلاش  افرادی که در راستای راه‌اندازی این فرهنگ‌سرا  و تجهیز آن در مدت کوتاه مدت  اقدام جهادی انجام دادند، افزود: از تلاش و پیگیری تمام افرادی که در شهرداری از سنوات قبل تاکنون  پیگیر  احداث این فرهنگ‌سرا که از مصوبات شورای شهر بوده است، بوده‌اند قدردانی می‌کنم. طاهری اقدام جهادی  برای تکمیل و تجهیز این فرهنگ‌سرا طی چند هفته را حائز اهمیت خواند و گفت: انجام  کارهای سخت با روحیه جهادی  نشان می‌دهد کافی است در مجموعه مدیریت شهری اراده برای خدمت رسانی مدنظر قرار بگیرد که شاهد اقداماتی برای شهروندان خواهیم بود.  رئیس شورای شهر شیراز  با بیان اینکه جمعیت معلولان نیمه پنهان جامعه هستند، افزود: مدیریت یک جامعه یعنی تمام بخش‌ها را مد نظر قرار دهیم و برای خدمات رسانی به آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام جهادی  را در دستور کار قرار دهیم. طاهری  با اشاره به مصوبه آیین‌نامه مناسب سازی  معابر و ایجاد دبیرخانه ثابت  برای مناسب سازی تمام معابر شهری توسط شورای شهر شیراز گفت: برنامه‌ریزی برای شهر وسیع شیراز باید با طی کردن مسیر از طریق این آیین‌نامه باشد.
 سازندگی از فرهنگ‌سرا تا قطارشهری
شهردار کلان‌شهر شیراز در مراسم افتتاحیه فرهنگ‌سرای یاران ویژه توانخواهان بیان کرد: امروز به یمن وجود عزیزان توانخواه، افتتاح و کلنگ زنی ۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری زیست محیطی و ترافیکی شهرداری شیراز با اعتباری بالغ بر ۲۳۲۵ میلیارد ریال صورت گرفت. محمد حسن اسدی به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: این پروژه‌ها شامل سالن مطالعه و کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد ریال در راستای افزایش سرانه فرهنگی در شرق شیراز در منطقه یازده کلنگ زنی شد و در منطقه هفت نیز تعداد ۱۱ پروژه عمرانی به ارزش ۲۸۴ میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره‌برداری رسید. وی اظهار کرد: طی دو ماهه گذشته توانستیم با حمایت‌های شورای اسلامی ‌شهر شیراز و نیروهای خدوم شهرداری ۱۴۶ پروژه به ارزش ۹ هزار و‌۳۸۳ میلیارد تومان به سرانجام برسانیم که این اقدام نشان از  دین مدیریت شهری و ‌‌شورای شهر شیراز است. شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۶ آذر‌ماه روز حمل‌ونقل، عملیات کلنگ زنی و اجرای فاز ۲ خط دو مترو آغاز خواهد شد، گفت: در این فاز، عملیات کلنگ زنی ایستگاه میدان آزادی تا ایستگاه میدان کلبه انجام می‌شود و طی رایزنی صورت گرفته با پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی این پروژه ظرف مدت ۳۰ ماه انجام خواهد شد. اسدی همچنین با بیان اینکه امروز در مناطق ۲،۳،۴،۶ و ۷ پروژه‌هایی به بهره‌برداری رسید و یا کلنگ زنی شد، اضافه کرد: در این راستا بوستان پرستو به مساحت ۲.۴ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد و عملیات کلنگ زنی اجرای جمع آوری آب‌های سطحی در برخی از معابر این منطقه صورت گرفت. شهردار کلان‌شهر شیراز یادآور شد: در مجاورت فرهنگ‌سرای یاران با توجه به قرار گیری یک بوستان، فضای ویژه برای توانخواهان با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان مناسب سازی شده است که یکی از استاندارد‌ترین فضاهایی است که توانخواهان می‌توانند از آن استفاده کنند. شهردار شیراز در مراسم کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های منطقه ۷ نیز گفت: یکی از نیازهای اصلی منطقه که به عهده شهرداری است اجرای  ایستگاه‌های آتش نشانی است که امروز کلنگ اجرای چند مورد به زمین زده شد و برخی هم در آستانه افتتاح  هستند. محمد حسن اسدی در حاشیه کلنگ زنی پروژه کتابخانه در منطقه ۱۱شهرداری نیز که البته قبلاً عملیات اجرایی آن آغاز شده بود با تقدیر از شهردار این منطقه برای آغاز ساخت این پروژه گفت: شهردار این منطقه برای اجرای این پروژه  با من هماهنگ کرد و کار آغاز شد و امروز حتی  فونداسیون آن در حال اجراست. وی افزود: شهرداری  منطقه یازده در همه ابعاد جای تقدیر دارد، درست است که ساخت مجتمع‌های آپارتمانی خوب است اما حتماً نیاز است که در کنار این مجتمع‌ها فضاهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هم شکل گیرد که این سالن مطالعه و کتابخانه هم به همین منظور ایجاد شده است، با این فعالیت‌های شهرداری با لطف خدا این مناطق از محرومیت خارج و مردم به حقشان می‌رسند و شهرداری مناطق با همین قدرت که شروع کرده‌اند به کار خود  ادامه دهند.
 نگاه ویژه شورا به توسعه فضای سبز
تذروی نایب رئیس شورای شهر شیراز هم در مراسم افتتاح بوستان پرستو گفت: پل امام حسن(ع) چهار ضلع دارد که سه بخش آن ساخته شده و تنها یک ضلع آن در بولوار امیرکبیر باقی مانده که امیدواریم ساماندهی آن قسمت هم در دستور کار قرار گیرد و یک پارک حاشیه‌ای در آنجا شکل گیرد.
 استقبال از مجاهدت‌های شهردار جدید
سید مریم حسینی ناظر شورای شهر شیراز  در منطقه ۷ شهرداری نیز گفت: در تمام پروژه و طرح‌هایی که اعلام شد در این منطقه اجراشده مدتی بود که به شدت گره افتاده بود و پیش نمی‌رفت اما  خوشبختانه با آمدن شهردار جدید  گره‌ها در حال باز شدن است و کارها در حال انجام است. سیده مریم حسینی افزود: روز پنجشنبه هفته گذشته شهردار جدید شیراز در مراسم کلنگ زنی  پروژه‌های محرومیت زدایی گفت که  به زودی شاهد انقلاب محرومیت زدایی در شهر هستیم‌که اجرای این مهم سرلوحه کار من هم شد.
 مُهر پایان بر محرومیت مناطق کم برخوردار
مصطفی کیانی رحیمی ‌عضو و ناظر شورا در منطقه چهار در آیین افتتاح بوستان پرستو واقع در منطقه چهار شهرداری شیراز  با اشاره به اینکه امیدواریم  بهره‌برداری از این بوستان مسیر را برای گشایش‌های اقدامات بزرگ فراهم نماید، گفت: منطقه  چهار عموماً  در بحث خدمات رسانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این عضو شورای شهر شیراز اظهار امیدواری کرد با رویکرد مثبت شورای انقلابی و مدیریت جهادی شهردار شیراز شاهد تحول و اقدامات ویژه در محدوده و منطقه چهار شهرداری شیراز  خواهیم بود. وی عنوان کرد: منطقه چهار یکی از بزرگ‌ترین مناطق یازده گانه شهرداری از نظر وسعت و سرانه جمعیت است،  پس می‌طلبد خدمات ارائه شده توسط شهرداری در سطح این منطقه متناسب با سرانه جمعیتی و رفع محرومیت باشد.کیانی تصریح کرد: ایجاد فضای گردشگری، خدماتی و رفاهی باید در بستر ارائه خدمات در سطح منطقه  صورت بگیرد. ناظر شورا در منطقه چهار شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: با اقدامات مجموعه شهرداری منطقه، بیشترین فضای سبز شهری در محدوده منطقه چهار، اجرا و نگهداری است که پتانسیل فراوانی را برای صنعت گردشگری طبیعی و خدمات رسانی به زائران سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) که  وارد این شهر می‌شود فراهم کرده است. کیانی از ضرورت تهیه طرح جامع گردشگری طبیعی در سطح منطقه چهار با توجه به سرانه فضای سبز و گردشگری طبیعی در بستر یک اقدام هماهنگی و علمی ‌تأکید کرد و گفت: در قالب طرح جامع گردشگری، پیوستگی معنا داری بین فضاهای سبز و گردشگری که در سطح منطقه احداث شده یا در حال اجرا است و بعضاً مورد بی توجهی قرار گرفته است ایجاد گردد. ناظر شورا در منطقه چهار شهرداری شیراز معتقد است از محل پیوستگی طرح جامع گردشگری طبیعی در سطح منطقه می‌توان به زائران حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که از سمت جنوب غرب به این کلان‌شهر وارد می‌شوند خدمات رسانی و پذیرایی متناسب با شهر شیراز که معروف به شهر گل و بلبل، شهر عرفان و شاعران است ارائه دهیم.
 پیشتازی شیراز در خدمت‌رسانی آتش‌نشانان
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز هم در مراسم کلنگ زنی یک ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه ۷شهرداری شیراز گفت: هزینه اجرای این ایستگاه حدود ده میلیارد تومان است و در کنار آن  پنج ایستگاه دیگر هم در آینده کلنگ زنی می‌شود و یک ایستگاه هم آماده افتتاح داریم. غلامرضا غلامی ‌افزود: امروز  شهرداری در حوزه آتش‌نشانی با تدوین طرح جامع اطفاء حریق تنها شهر برنامه محور در این حوزه است. وی تصریح کرد: در حال حاضر  استاندارد جهانی رسیدن خودروهای آتش‌نشانی در حوادث  ۷دقیقه است؛ این در حالی است که آتش نشان‌های شیرازی رکورد زده و به طور میانگین  در مدت زمان پنج دقیقه و پنج ثانیه در صحنه حضور می‌یابند که با افتتاح ایستگاه‌های جدید این زمان کمتر هم می‌شود. غلامی‌گفت: در حال حاضر هزینه اجرای هر شیر هیدرانت بالغ بر ۳۰۰میلیارد تومان است و هم اکنون ۱۴۰۰شیر هیدرانت در نقاط مختلف شهر اجرا شده است و با این اقدامات شهروندان  می‌توانند اطمینان داشته باشند که در شهری ایمن زندگی می‌کنند.
 آتش‌نشانی سازمانی چابک، دانش محور و هوشمند
در ادامه این مراسم، بهره‌برداری از ایستگاه شماره شش و کلنگ زنی ساختمان جدید دو ایستگاه آتش نشانی شماره 7 و 10 انجام شد.
به گفته آتش پاد محمد‌هادی قانع، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به منظور نزدیک شدن به استاندارد جهانی با بهره گیری از سند طرح جامع اطفاء حریق و یک برنامه بلند مدت، براساس شاخص‌های سرانه جمعیت و گسترش محدوده شهری به بازسازی و بهسازی ایستگاه‌های عملیاتی، افزودن ایستگاه‌های جدید آتش نشانی و رسیدن به 27 فضای عملیاتی در کلان‌شهر شیراز و پیش بینی و ساخت فضاهای آموزشی و رفاهی اقدام کرده است.آتش پاد قانع با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در راستای سند طرح جامع اطفاء حریق و افق چشم اندازی تدوین کرده است، اظهار داشت: قرار است این مجموعه به سازمانی چابک، حرفه‌ای، دانش محور و هوشمند تبدیل شود. به‌علاوه ساختمان جدید ایستگاه شماره شش واقع در بولوار عدالت، ایستگاه شماره 22 در پارک کوهستانی دراک نیز قابل بهره‌برداری است و در ماه‌های آینده افتتاح ایستگاه بزرگ مقیاس گویم را خواهیم داشت. وی اضافه کرد: کلنگ زنی و ساخت ساختمان‌های جدید ایستگاه‌های 10، 7، هشت و یک نیز در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر آن در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری سه ایستگاه جدید بنی‌هاشمی، مدرس و هویزه خواهیم بود. رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بر ساخت فضاهای رفاهی و آموزشی در سایت آموزش تخصصی سازمان آتش نشانی شیراز تأکید کرد و افزود: با توجه به نگاه ویژه سازمان آتش نشانی به آموزش و آمادگی جسمانی، ساخت دانشگاه علمی‌ و کاربردی آتش نشانی، ساختمان رفاهی و آموزشی ویژه آتش نشانان، مرکز آموزش اطفاء حریق و ساختمان پشتیبانی سایت تاکتیک در حال انجام بوده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. آتش پاد قانع با اشاره به خرید تجهیزات مناسب برای این سازمان در شرایط افزایش قیمت و تحریم با همت و پشتیبانی شورای ششم و شهرداری شیراز، عنوان کرد: علاوه بر تجهیز و بازسازی نردبان 32 متری، پنج دستگاه خودروی بنز، 6 ایسوزو قدیمی، دو تویوتا امداد و نجات و موتور چهار چرخ در ماه گذشته ده ست هیدرولیک امداد و نجات در حوادث مختلف به ارزش یکصدو ده میلیارد ریال به بدنه سازمان اضافه و در جهت تسریع در امدادرسانی به شهروندان در اختیار ایستگاه‌های تابعه قرار گرفته است.
 ارتقاء مبلمان شهری در مناطق کم برخوردار
شهرام سبزیان فرد شهردارمنطقه یازده در آیین کلنگ زنی و بهره‌برداری از ۴۰پروژه شهری خدماتی فرهنگی و زیست محیطی در باره یازده  پروژه سطح منطقه  گفت: پروژه‌های سطح منطقه با هدف ارتقاء فضاهای شهری و فضای سبز  در دستور کار اجرایی قرار دارد.سبزیان فرد با اشاره به تکمیل پروژه بوستان محله‌ای ایثار در سطح منطقه افزود: این بوستان  با بیش از ۳هزار متر مربع فضای سبز ،اختصاص  مبلمان شهری و تجهیز روشنایی جزو پارک‌های شاخص در سطح منطقه است. او با اشاره به بوستان محله‌ای مهتاب به عنوان پروژه دیگر منطقه یازده گفت: افزایش سرانه فضای سبز یکی از رویکردهایی است که در احداث این پارک  دنبال شده است. شهردار منطقه یازده به بوستان محله‌ای آفتاب به عنوان دیگر پروژه منطقه پرداخت و گفت: این بوستان  فضای سبز  و فضای تفریحی را افزایش می‌دهد؛ او همچنین گفت: پروژه پیاده رو سازی بولوار جانبازان با هدف ایمنی تردد در دستور کار است. اجرای دیواره گذاری فاز یک و دو رودخانه خشک  و اجرای فاز سوم تا قبل از پایان سال جاری،تأمین روشنایی پارک سایه و کلنگ زنی  سالن مطالعه جزو پروژه‌های یازده گانه بود که سبزیان فرد به آن‌ها پرداخت. او افزود: تمام تلاش منطقه یازده این است که تمام پروژه‌های فعال فعلی از جمله لوله گذاری ۱۷۰۰متری بولوار رسول اعظم، باغ مهربانو و پارک شهدای حج تا پایان سال عملیات اجرایی آن‌ها اتمام و به بهره‌برداری برسد
 تجربه والیبال ساحلی در بوستان جنت
شهردار منطقه ۴شیراز هم در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این منطقه گفت: امروز ۱۶میلیارد تومان پروژه درسطح این منطقه کلنگ زنی و افتتاح می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به افتتاح بوستان پرستو با بیش ‌از ۸۰میلیارد ریال،کلنگ زنی زمین والیبال ساحلی در بوستان جنت،کلنگ زنی پیاده رو سازی بولوار باغ حوض و خیابان شهید آقایی و کلنگ زنی چند پروژه ساماندهی آب‌های سطحی اشاره کرد. اسدزاده تصریح کرد: با توجه به آب گرفتگی دو‌تقاطع یادگار امام و ریشمک که سال‌هاست دچار مشکل است عملیات  لوله گذاری و رفع آب گرفتگی این دو تقاطع هم از چندی قبل آغاز شده است .
 کمرنگی محرومیت با پروژه‌های عمرانی
شهردار منطقه 7 شیراز در این مراسم گفت: پروژه‌های متنوعی در سطح منطقه در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها چهره منطقه متحول خواهد شد. قاسم اکبری با تشریح برخی از این طرح‌های عمرانی افزود: در محورهای سهل آباد، دستخضر، وزیر آباد و سایر مناطق پروژه‌های لوله گذاری به طول 4 کیلومتر در جریان است و به‌موازات آن پروژه‌های زیرسازی و آسفالت معابر در بیشتر محلات در دست اجرا ست که تعداد زیادی از آن‌ها تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. او در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که در حوزه ایمن سازی و ارزش افزوده به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: آرام سازی ترافیکی در مبادی ورودی شهر، ساخت مجموعه‌های تجاری محلی سهل آباد، احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، بوستان محله‌ای شهید شیرودی، عملیات بهسازی و توسعه فضای سبز به وسعت هفت هزار متر مربع در بولوار فرصت شیرازی و بولوار سادات در دستور کار قرار گرفته است. شهردار منطقه ۷شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن اجرای ۵۸ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در این منطقه گفت: علاوه بر این، آسفالت کوچه‌های خاکی هم‌ در دستور کار ماست که امیدواریم  تا پایان سال مالی یعنی خرداد چند پروژه محرومیت زدایی را به سرانجام  برسانیم.قاسم اکبری با اشاره به اجرای۴پروژه ساماندهی آب‌های سطحی در این منطقه افزود: در حال حاضر ما دو ‌ایستگاه آتش نشانی در منطقه  داریم که یکی در کنار منطقه امروز کلنگ زنی شد و یک ایستگاه دیگر هم طی روزهای آینده قابل بهره‌برداری است. وی از بهسازی  بولوار سادات و آرام سازی ترافیک بولوار تخت جمشید به‌عنوان برخی دیگر از پروژه‌های سطح منطقه یاد کرد و گفت: مبلغ پروژه‌های ما در سال جاری بالغ بر۱۵۰میلیارد تومان است که  قرارداد برخی از آن‌ها بسته شده و ۳۰پروژه تا کنون اجرایی شده است. او در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از این پروژه‌ها، چهره منطقه هفت تا حدود زیادی متحول شده و شاهد کمرنگی محرومیت در این منطقه باشیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی