[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

زنجیره انجیرهای ارزآور ، روزنامه شیراز نوین

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصولات زراعی خصوصاً انجیر عواید مالی فراوانی برای استهبان خواهد داشت و منجر به توسعه پایدار شهرستان خواهد شد. به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در چهل و یکمین سفر شهرستانی خود به منظور بازدید از پروژه‌های اقتصادی، آموزشی، درمانی و عمرانی استهبان، به این شهرستان سفر کرد.
استاندار فارس در بدو ورود مورد استقبال طهماسبی نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی، یوسف کارگر فرماندار شهرستان و سایر مسئولان محلی قرار گرفت.
دکتر ایمانیه در پایان سفر یک روزه خود به این شهرستان ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم شهرستان، اظهار داشت: استهبان در بُعد معنوی، به عنوان یک شهرستان قرآنی در اوج قرار دارد و همواره مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری می‌باشد؛ لذا می‌بایست همچنان تلاش شود تا در این مسیر طی طریق کند. وجود بزرگ‌ترین انجیرستان دیم جهان در این شهرستان نیز یکی از نعمت‌های بی بدیل و بی نظیری است که خداوند به استهبان در بُعد مادی عنایت کرده است.
وی با اشاره به بازدید از دانشکده علوم قرآنی و مرکز آموزش عالی استهبان، گفت: جلسه ای با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون دانشگاه علوم قرآنی کشور و نمایندگان این مجموعه برگزار خواهیم کرد تا برای مشکلات موجود تصمیم گیری لازم صورت پذیرد. استاندار فارس با اشاره به بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره)، افزود: اتصال فاضلاب بیمارستان به شبکه فاضلاب شهری، سیل بند محوطه و تجهیزات از جمله مشکلات بیمارستان شهرستان بود که امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده شاهد رفع آنان در آینده نزدیک باشیم. وی با تأکید بر سیاست دولت سیزدهم مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، اظهار داشت: در این سفر مقرر شده با همکاری شهرداری و سازمان ورزش و جوانان شهرستان، استخر سرپوشیده‌ استهبان به شهرداری واگذار شود. استانداری فارس در تسریع و تکمیل این مجموعه همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد تا هرچه سریع‌تر مورد استفاده مردم قرار بگیرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره براینکه امروزه استفاده از انجیر در سراسر جهان در حوزه سلامتی رو به افزایش است، افزود: وجود بزرگ‌ترین انجیرستان دیم جهان در استهبان فرصتی است تا با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر و ایجاد ارزش افزوده، حرکت جدیدی برای ارتقا و پیشرفت بیش از پیش شهرستان فراهم کنیم. برای تسهیل در این امر پایانه صادرات برای چهار محصول انجیر، زیتون، انار و زعفران در این شهرستان ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۷ هکتار زمین به منظور توسعه شهرک‌های صنعتی به این مجموعه الحاق می‌شود، گفت: وجود شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در قالب‌های مختلف، به ویژه تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
دکتر ایمانیه از مشارکت شرکت فروآلیاژ، در قالب مسئولیت اجتماعی، راهداری و استانداری برای بهسازی جاده استهبان به ایج خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای دهه فجر آب آشامیدنی مردم بخش ایج از تصفیه‌خانه موجود در این بخش تأمین می‌گردد.
در حاشیه این بازدید، مرکز طب متعالی مراقبت در منزل در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان آغاز به کار کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی