[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کوکو قارچ، روزنامه شیراز نوین

 زمان پخت: 30 دقیقه

 مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی: 3 عدد
قارچ خرد شده: 200 گرم
سیر له شده: 2 حبه
تخم مرغ: 3 عدد
پیاز خرد شده: 1 عدد
نمک و فلفل: به مقدار لازم
آرد سفید: 2 قاشق سوپ خوری
روغن: به مقدار لازم
جعفری خرد شده: 2 قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده: 3 قاشق سوپ خوری

کوکوها یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال دم دستی‌ترین غذاهایی هستند که هر وقت بخواهید می‌توانید آن‌ها را درست کنید. تنوع کوکوها خیلی زیاد هست و هر زمان نمی‌دانید غذا چه چیزی درست کنید می‌توانید یکی از انواع کوکو را انتخاب کنید. بعضی کوکوها با گوشت و مرغ درست می‌شوند، مثل کوکو گوشت، بعضی دیگر هم بدون گوشت، مثل کوکو سیب زمینی یا کوکو سبزی. بین انواع کوکوها آن‌هایی که بدون گوشت و مرغ درست می‌شود طرفدارهای بیشتری دارد، به خاطر همین امروز تصمیم گرفتیم از بین انواع کوکوهای خوشمزه، طرز تهیه کوکو قارچ را به شما یاد بدهیم. درست کردن کوکو قارچ خیلی راحت هست و اگر شما هم از طرفدارهای قارچ هستید، حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم این کوکوی خوشمزه را امتحان کنید. کوکو قارچ خیلی هم خاصیت دارد. حتماً شما هم خواص بی‌نظیر قارچ برای پوست و مو را می‌دانید. این کوکو برای کسانی که رژیم دارند و به دنبال یک غذای کم کالری هستند هم خیلی مناسب هست چون قارچ اصلاً کالری ندارد. از ویتامین‌های قارچ هم که دیگر نگویم برایتان! راستی درست کردن کوکو قارچ زمان زیادی نمی‌برد و می‌توانید خیلی سریع آن را بپزید. این را هم بگویم که در دستورهای مختلف کوکو قارچ به روش‌های مختلفی درست می‌شود و خیلی از مواد اولیه آن سلیقه‌ای هست. ما از بین دستورهای مختلف آسان‌ترین و خوشمزه‌ترین طرز تهیه کوکو قارچ را انتخاب کردیم تا به شما هم یاد بدهیم. بیایید با هم ببینیم طرز تهیه کوکو قارچ چگونه هست.
 
 طرز تهیه
فر را روشن کنید تا گرم شود. آن را روی دمای 400 درجه فارنهایت یا ۱- ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز می‌کنیم و بعد آن ها را رنده می‌کنیم.
۲- همه مواد از جمله جعفری، قارچ، پیاز، سیر و فلفل دلمه‌ای را ریز خرد می‌کنیم.
۳- سیر و قارچ را در کمی ‌روغن به مدت ۵ دقیقه تفت می‌دهیم.
۴- سیب زمینی رنده شده، جعفری، فلفل دلمه‌ای، پیاز و سیر و قارچ تفت داده شده را در ظرفی می‌ریزیم و بعد نمک، فلفل، آرد سفید و تخم مرغ‌ها را نیز به آن‌ها اضافه می‌کنیم. مواد را خوب با هم مخلوط می‌کنیم.

۵- مواد را در کمی ‌روغن داغ شده داخل تابه می‌ریزیم، مواد را با پشت قاشق صاف می‌کنیم، در تابه را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم با حرارت بپزد. بعد از آن که یک طرف کوکو قارچ پخت، آن را بر می‌گردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد.
کوکو قارچ خوشمزه شما آماده است. می‌توانید آن را با گوجه، زیتون و سبزی تزیین کنید و به عنوان ناهار، شام و حتی پیش غذا سرو کنید.

 نکات کلیدی 
 مواد را حتماً ریز ریز خرد کنید.
 برای سرخ کردن کوکو قارچ اجازه دهید تا روغن کاملاً داغ داغ شود و بعد مواد را داخل آن بریزید.
 تخم مرغ‌ها را با احتیاط به مایه کوکو قارچ اضافه کنید، چون سایز تخم مرغ‌ها متفاوت است. اول ۳ عدد تخم مرغ اضافه کنید، اگر احساس کردید به تخم مرغ بیشتری نیاز دارد، ۱ عدد دیگر به آن اضافه کنید.
 بهتر است قارچ را به همراه کمی ‌آب لیمو تفت دهیم تا سیاه نشود.
 می‌توانید پیاز را به صورت رنده شده نیز استفاده کنید. در این صورت حتماً آب آن را کامل بگیرید بعد به مواد اضافه کنید.
 می‌توانید برای زیباتر شدن کوکو از ۱ عدد هویج کوچک رنده شده هم در مواد اولیه آن استفاده کنید.
 در صورت دلخواه می‌توانید از پودر سیر به جای سیر تازه استفاده کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی