[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مسکن در فسا عملیاتی نشد ، روزنامه شیراز نوین

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاه اجرایی در اجرای برنامه ساخت ۴میلیون واحد مسکونی گفت: دولت از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن برای رونق تولید، اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی تأمین مسکن مناسب را یکی از نیازهای اساسی مردم دانست و گفت: در حال حاضر با کمبود حدود 10میلیون واحد مسکونی در کشور مواجه هستیم که برای جبران آن مجلس و دولت هدف‌گذاری مناسبی داشتند. در همین راستا مجلس یازدهم قانون جهش تولید مسکن را برای تسهیل تأمین زمین و فرایند‌ ساخت مسکن تدوین و تصویب کرده و در قانون بودجه نیز اعتبارات مناسبی را برای اجرای این قانون مهم در نظر گرفته است.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت و عرضه 4میلیون مسکن یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود، اظهار کرد: برنامه ساخت 4میلیون واحد مسکونی قابل تحقق است؛ چراکه ایران کشوری وسیع و دارای مصالح ساختمانی و نیروی انسانی ماهر است، اما متأسفانه دولت پس از گذشت حدود یک سال و نیم هنوز به اهداف تعیین شده در برنامه ساخت مسکن نزدیک هم نشده و متأسفانه حرکت دستگاه‌ اجرایی در تامین زمین کُند و غیرقابل‌قبول است.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان فسا افزود: علی رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای شناسایی و تأمین زمین و ثبت‌نام حدود 17هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی، شاهد عملیات اجرایی ساخت مسکن در شهرستان فسا نیستیم. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ساخت مسکن موجب رونق اشتغال، تقویت تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، تصریح کرد: دولت باید از فرصتی که مجلس با تصویب قانون مترقی جهش تولید مسکن و ریل‌گذاری برای ساخت مسکن در اختیارش گذاشته، استفاده کرده و با عملیاتی کردن برنامه ساخت مسکن، موجب رونق اشتغال و برقراری تعادل در عرضه و تقاضا و در نهایت کاهش قیمت 
مسکن شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی