[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون استاندار فارس تأکید کرد: پیشتازی فارس در بهره‌گیری از ظرفیت جام جهانی، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به تشریح اقدامات انجام شده در استان فارس برای بهره بردن استان فارس از ظرفیت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت‌های جام جهانی قطر در استان فارس از مدت‌ها پیش آغاز شده بود، عنوان کرد: در دولت گذشته چند هیئت به این کشور سفر می‌کند که تقریباً هیچ اقدام مؤثری انجام نمی‌شود. از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، ضمن هماهنگی و تعامل با همه صنوف گردشگری، جلسات متعددی همانند برگزاری «میز مشترک ایران و قطر» با حضور رئیس این بخش در سطح کشور، آقای مقیسه و دو جلسه بررسی راهکارهای ورود استان فارس به بازراهای قطر با حضور رئیس سازمان توسعه و تجارت و جلسات هم اندیشی متعدد درون استانی با حضور فعالان گردشگری و صنوف مرتبط برگزار شده و مجموعه دولت در فارس از ابتدای امر تاکنون آمادگی داشته و دارد تا هرگونه موانع احتمالی برای صدور مجوز، مکاتبات، رایزنی‌های داخلی و خارجی را مطابق آنچه تاکنون انجام شده است، برطرف نماید.
معاون استاندار فارس عنوان کرد: مروری بر برخی اقدامات انجام شده در استان فارس همچون افزایش سهم صادرات به کشور قطر که بر اساس آمارهای ارائه شده از گمرک فارس صادرات به این کشور 3 برابر شده و ارزش 7ماهه اول سال جاری این صادرات 97194731 دلار بوده و عمده کالاهای صادر شده شامل فرش دستباف، فرش ماشینی، زعفران و پسته، نشان دهنده گوشه ای از تلاش‌های مذکور در استان است. او افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره فرودگاه‌های استان، در حال حاضر فرودگاه‌های شیراز با 5 پرواز هفتگی و 7 پرواز فوق العاده ویژه جام جهانی قطر، فرودگاه لامرد با 20 پرواز ویژه جام جهانی قطر و فرودگاه لار با یک پرواز هفتگی و یک پرواز فوق العاده 75 درصد از پروازهای ایران به کشور قطر را به خود اختصاص داده‌اند. او با بیان اینکه شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و آباده به عنوان شهر جهانی منبت در استان فارس قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: 2100 قلم صنایع دستی شامل منبت، خاتم شیراز، کاشی هفت‌رنگ، گلیم، قالی، حجاری سنتی، گوهرسنگ‌ها، مس، طلا و جواهر، فیروزه‌کوبی با ارزش وزنی 2 تن و ارزش ریالی 30میلیارد تومان در محیط نمایشگاهی کاتارا در کشور قطر در فضایی به مساحت 200 مترمربع به نمایش گذاشته شده است.
معاون استاندار فارس به تردد کاروان‌های کشور ترکیه از طریق فارس برای رفتن به قطر اشاره کرد و در ادامه افزود: اعلام کاندیداتوری رسمی استان فارس برای پذیرش یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر قبل یا بعد از مسابقات به عنوان مهمان ویژه در استان به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از دیگر اقدامات انجام شده دراین زمینه بوده است. وی یادآور شد: آمار ورود و خروج مسافر خارجی فرودگاه بین‌المللی شیراز در سه ماهه اخیر که 20هزار و 29 نفر بوده نیز نشان می‌دهد که به رغم دشواری‌های موجود در فضای کنونی، تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در فارس بی اثر نبوده است.
فرخ‌زاده اظهار کرد: همچنین آمارها حاکی از سفر بیش از 25هزار ایرانی به کشور قطر برای دیدن بازی‌های جام جهانی و افزایش صادرات کالاهای فارس از طریق بندر تازه تجهیزشده با دستگاه ایکس‌ری 
دَیر می‌باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی