[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آغاز برنامه‌های فرهنگی از بازار ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در نخستین برنامه تقدیر از کاسبان قدیمی بافت تاریخی شیراز در مسجد آقاباباخان گفت: امروز جامعه ما تشنه جوانمردی و ایثار است که شما بزرگواران از سابق بنیان‌گذار آن در این شهر بودید.
مصطفی مشفقیان عنوان کرد: امروز در بازار و جامعه ما یکرنگی، صداقت و اعتماد کمرنگ شده و می‌بایست دست در دست هم داده و به روزهایی برگردیم که کاسبان حقیقتاً حبیب الله بودند و مجدداً اعتماد اجتماعی را ایجاد کنیم. وی خطاب به کاسبان خاطرنشان کرد: شما نگین شیراز و بافت تاریخی این شهر هستید؛ روح اعتماد و جوانمردی اگر از بازار رخت بربندد، از شهر هم می‌رود؛ پس اگر بخواهیم شهری همدل و فرهنگی داشته باشیم، باید از بازار شروع کنیم.
در ادامه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: دومین دهه گردشگری مذهبی را با محوریت میراث معنوی، مردمان کلان‌شهر شیراز و همچنین سنت‌هایی که از دیرباز وجود داشته و حال رو به فراموشی رفته، برگزار کردیم.
مشفقیان اضافه کرد: در گذشته کاسبان از ارکان اصلی محلات بودند؛ به گونه ای که با وضو برای کسب روزی می‌آمدند و درد یک محله را به دوش می‌کشیدند و البته هنوز هم هستند چنین افرادی که میراث شهر هستند. وی با اشاره به اینکه یکی از چیزهایی که به جد مورد توجه قرار دادیم، جمله مبارکه «الکاسب حبیب الله» بوده، در ادامه عنوان کرد: واژه دوست خدا زیبنده کسانی است که امروز درد مردم را در محله‌ها و بافت تاریخی بیشتر حس می‌کنند؛ افرادی که مغازه‌شان رکن یک محله بوده و اساساً جاذبه‌های گردشگری ما هم می‌توانند باشند. معاون شهردار شیراز با تأکید بر اینکه این نام‌ها و اینگونه افراد باید حفظ شوند، افزود: ما در حال از دست دادن سنت مدیریت انسان‌محور هستیم که با ارتقای بضاعت فرهنگی خود می‌بایست به ارزش‌های بافت تاریخی خود پی ببریم؛ چراکه بافت تاریخی ما تنها این طاق و ستون‌ها نیستند؛ بلکه مردمانی هستند که نام شیراز را بر قله افتخار نگه داشته‌اند.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم از 15 کسبه قدیمی بافت‌های مختلف تاریخی شیراز تقدیر به عمل آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی