[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

روی زشت سرنوشت، روزنامه شیراز نوین

قبل از «امید ابراهیمی»، چند بازیکن دیگر ایران هم تجربه مصدومیت در آخرین روزهای باقی مانده تا جام جهانی را داشته‌اند.
به گزارش فوتبال 360، امید ابراهیمی بازگشت تلخی به تیم ملی داشت. او که امیدوار بود بتواند همراه تیم ملی به قطر برود، در بازی دوستانه با نیکاراگوئه مصدوم شد و فرصت حضور دوباره در مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان را از دست داد. او، اولین ایرانی نیست که در فاصله کوتاهی تا جام جهانی، نامش به‌خاطر مصدومیت از لیست تیم ملی خط می‌خورد. محمدرضا عادل‌خانی در جام جهانی 1978، اولین نمونه این بازیکنان بود و در همه جام‌های جهانی، حداقل یک نفر پیش از شروع مسابقات به‌خاطر مصدومیت فرصت بازی در جام جهانی را از دست داده است.
جای خالی مالدینی
بازی‌های انتخابی جام جهانی 98، رضا شاهرودی یکی از بازیکنان مهم تیم ملی بود. او در سمت چپ، بازی‌های خوبی برای ایران انجام داد و نقشی مؤثر، در رسیدن تیم ملی به جام جهانی داشت. شاهرودی در دوران مربیگری تومیسلاو ایویچ و جلال طالبی هم جایگاهش را حفظ کرد و در لیست نهایی ایران برای جام جهانی قرار گرفت. در فاصله کوتاهی مانده به بازی ایران و یوگسلاوی، شاهرودی در تمرینات تیم ملی مصدوم شد. مصدومیت سنگین مچ پا که باعث شد او نتواند برای ایران بازی کند. مهرداد میناوند، جای شاهرودی را در ترکیب اصلی تیم ملی گرفت و در کارنامه شاهرودی، هیچ بازی در جام جهانی ثبت نشد.
مدافع محبوب برانکو
استقلال در لیگ پنجم، با امیر قلعه‌نویی به قهرمانی لیگ برتر رسید و مجتبی جباری، نقش پررنگی در این قهرمانی داشت. سفر جباری با تیم ملی به جام جهانی، قابل پیش بینی به نظر می‌رسید اما یک مصدومیت بدموقع، این فرصت را از او گرفت. علیرضا نیکبخت‌واحدی، دیگر ستاره استقلال هم با حرف و حدیث‌های زیاد از لیست تیم ملی به‌خاطر مصدومیت کنار گذاشته شد. آخرین مصدوم ایران اما، ستار زارع مدافع چپ محبوب برانکو ایوانکوویچ بود. ستار زارع در لیست اولیه تیم ملی هم قرار گرفت و در فاصله کوتاهی به شروع جام، به‌خاطر مصدومیت خط خورد.
دوئلی که شکل نگرفت
هم‌گروهی ایران و آرژانتین در جام جهانی 2014، شوخی‌های زیادی درباره تقابل لیونل مسی و هاشم بیک‌زاده ایجاد کرد. بیک‌زاده در آخرین بازی‌های ایران در انتخابی جام جهانی فیکس بود و شانس بالایی برای بازی در این مسابقات داشت. مصدومیت در آخرین روزهای مانده به جام جهانی، بدشانسی بزرگی بود که سراغ بیک‌زاده آمد. کارلوس کی‌روش بیک‌زاده را از لیست ایران خارج نکرد و او مسافر برزیل شد. با این حال دیگر فرصتی برای بازی نداشت و مجبور بود بازی‌های ایران را، به عنوان تماشاگر تماشا کند. مهرداد پولادی جانشین او، یکی از بهترین‌های تیم ملی در جام جهانی بود.
آخرین خط خورده
علی قلی‌زاده، آخرین نام خط خورده ایران در جام جهانی 2018 بود. کارلوس کی‌روش در فهرست خود برای سفر به روسیه، نام 24 بازیکن را قرار داد تا در صورت مصدومیت یک نفر، به مشکل برنخورد. 
قبل از اینکه کی‌روش مجبور شود خودش روی نام یک بازیکن خط قرمز بکشد، علی قلی‌زاده مصدوم شد و جام جهانی را از دست داد. همین موضوع هم باعث شد محمدرضا خانزاده در لیست نهایی باقی بماند. قلی‌زاده می‌توانست جزو بازیکنانی لقب بگیرد که امسال دومین جام جهانی خود را تجربه می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی