[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حمایت از فعالیت‌های علمی‌فرهنگی دانشجویان، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، به مناسبت 16 آذر روز دانشجو و به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد شیراز، جلسه تجلیل از دانشجویان فعال و توانمند دانشگاه و اعضای کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی با هیئت رئیسه واحد شیراز برگزار شد.
در این نشست صمیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس رمز موفقیت کانون‌ها را هم‌افزایی توان کانون‌ها و ظرفیت سایر دانشجویان برشمرد و اظهار نمود: به طور ویژه اعضای کانون‌ها در اردوهای راهیان پیشرفت که به زودی برگزار خواهد شد، شرکت نمایند تا آشنایی هرچه بیشتری با توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشور پیدا کنند.
محمدرضا قائدی نکته کلیدی برای موفقیت دانشجویان را در چگونگی سپری نمودن دوران دانشجویی دانست و توضیح داد که برخی دانشجویان از بهره هوشی خوبی برخوردارند، اما تعاملات اجتماعی مناسبی ندارند؛ حال آنکه بهینه شدن این تعاملات اجتماعی در محیط دانشگاه شکل می‌گیرد.
دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های نظام سرمایه‌داری اشاره نمود و گفت: نظام سرمایه‌داری در حال ترویج فردگرایی و اتکای به خود است و عدم نیاز به گروه، تشکل و فعالیت‌های اجتماعی از مؤلفه‌های مهم این نظام است.
قائدی حضور در فضای مجازی را به میزان لازم بسیار خوب و مناسب دانست و افزود: آنچه در سه ساله کرونایی اتفاق افتاد، غالب شدن فرایندهای مجازی بود که باعث انزواطلبی جوانان و دشوار شدن فعالیت‌های اجتماعی گردید که این خود آسیب‌های جدی را در پی داشت.
وی توضیح داد که حضور در فعالیت‌های اجتماعی تکمیل‌کننده شخصیت دانشجویان است و بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز تلاش می‌کند تا فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی خود را به دانشجویان بسپارد و خودش نقش حامی و کمک کننده را 
داشته باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در ادامه مطالبه گری را حق دانشجویان برشمرد و اظهار نمود: از آنجاکه دانشجویان در کنار استادان خود جزو گروه مرجع جامعه هستند، جامعه از آنها توقع کارکرد صحیح و الگو بودن را دارد. محمدرضا قائدی فعالیت دانشجویان در مراکز رشد واحد شیراز و حضور پررنگ آنها در رویداد عصر امید در خردادماه گذشته را نمونه ای از بخش‌های مختلفی دانست که دانشجویان می‌توانند در ایام تحصیل خود در آن فعالیت نموده و مهارت بیاموزند و اجتماعی رشد کنند.
در این نشست همچنین حجت الاسلام مهدی یعقوبی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس به توانایی دانشجویان اشاره نمود و اظهار کرد: دانشجویان توانایی‌ها و قابلیت‌های گوناگون خود را به حوزه‌های مختلف دانشگاه ارائه نمایند تا دانشگاه هم به فراخور توان و امکانات خویش برای کمک و حمایت از این قابلیت‌ها همکاری و همراهی نماید. 
همچنین علیرضا بیابان نورد معاون فرهنگی و دانشجویی واحد شیراز با اشاره به سابقه پیدایش روز دانشجو در مقابل استکبارطلبی آمریکا در سال 1332، حق جویی دانشجویان و پیشتازی آن‌ها در تحولات اجتماعی قرن اخیر را مؤلفه مهم و بارز این قشر فرهیخته جامعه دانست. در آغاز این نشست دانشجویان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون فعالیت‌های مختلف دانشگاه پرداختند و گوشه ای از توانمندی‌های کانون‌ها و تشکل‌ها و درخواست‌های آنها از رئیس و معاونان دانشگاه 
مطرح گردید.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی