[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

قهرمان مراکش اسپانیا را زمین‌گیر کرد، روزنامه شیراز نوین

ایسنا/ یاسین بونو قهرمان بی‌چون و چرای مراکشی‌ها در صعود تاریخی به یک چهارم نهایی و قرار گرفتن در کنار غول‌های جهان است.
به نقل از ESPN، یاسین بونو آخرین نفری بود که رختکن مراکش را ترک کرد، کاملاً خسته اما با لبخندی بزرگ روی صورتش. از آن‌جایی که بونو از خوب‌ترین مردان فوتبال است، شب برای او به پایان نرسیده است. دو ساعت بعد از بازی تاریخی و پیروزی مقابل اسپانیا، او تقریباً با خبرنگاران رادیو، تلویزیون، مطبوعات و از زبان‌های مختلف انگلیسی، عربی، اسپانیایی، عربی و فرانسوی صحبت کرد و هربار درباره عملکرد قهرمانانه خودش در ضربات پنالتی صحبت کرد.
او درباره عملکردش گفت: «باورنکردنی بود. یک لحظه تاریخی بود. من هرگز برای پنالتی‌ها آماده نشده بودم. یک مسابقه پر فشار بود، بنابراین تلاش کردم از آن لذت ببرم. مهار پنالتی‌ها مربوط به غریزه و یک مقدار هم شانس بود. فقط همین است و چیز بیش‌تری نیست.»
هر بار که او صحبت می‌کند، صدای آرام و خنده بزرگ او یک بار دیگر نشان می‌دهد که ‌این نتیجه تاریخی در جام جهانی چه معنایی برای او، برای هم‌تیمی‌هایش و مردم کشورش دارد.
بونو گفت: «ما برای هواداران، مردم و خانواده‌های‌مان خوشحال بودیم. ما در حال درک ‌این موضوع هستیم که ‌این برد چه چیزی را برای مراکش و همچنین در سراسر جهان نشان می‌دهد. ما حمایت باورنکردنی از طرفداران خود را احساس کردیم و امروز از آن استفاده کردیم.»
حتی اگر مراکش پرتغال را در یک چهارم نهایی شکست دهد یا نه، بونو تا ابد قهرمان خواهد بود. شیرهای اطلس (مراکش) برای اولین بار به جمع هشت تیم نهایی صعود کرد و ‌این اتفاق بیش‌تر به خاطر تلاش‌های بونو است. او پنالتی‌های کارلوس سولر، سرخیو بوسکتس را گرفت و اگر پنالتی پابلو سارابیا به دیرک نمی‌خورد، بونو کاملاً به سمت توپ رفته بود و دقیقاً به هدف می‌رسید.
یاسین بونو در حالی که برای مهار پنالتی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال در دیدار با اسپانیا شیرجه می‌رود، در حال لبخند زدن است. 
مرد مراکشی یک پنالتی‌گیر عالی است. او قبلاً هم دو پنالتی را در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل سالزبورگ مهار کرد.
در سال ۲۰۲۱، بونو از ۵۰ ضربه پنالتی که به سمت دروازه‌اش زده شده بود، ۱۳ توپ را مهار کرده بود. ‌این مسئله اصلاً آمار بدی نیست و شاید چون ولید رکراکی به دروازه‌بان خود بسیار اعتماد داشت یا شاید به دلیل ‌این که نمی‌خواست سرنوشت را وسوسه کند، از بازیکنانش نخواست که روز قبل از بازی پنالتی‌ها را تمرین کنند. او به آن‌ها اجازه داد با استعداد و جرئت خود بازی کنند و ‌این موضوع به خوبی جواب داد.
اعتقاد و اعتماد رکراکی و تیم به بونو به وضوح یکی از کلیدهای موفقیت مراکش در قطر است. بونو در ۳۱ سالگی از زمانی که در مونترال کانادا بزرگ شده بود، رؤیای ‌این لحظات را داشت. او در تابستان ۲۰۱۹ از خیرونا به سویا پیوست، به دستاوردهای بزرگی دست یافت، جام‌های بزرگی مانند لیگ اروپا را به دست آورد و ناراحتی‌های بزرگی ‌ایجاد کرد.
حالا او می‌خواهد ‌این موفقیت‌ها را با مراکش رقم بزند و او اعتماد زیادی خواهد داشت که خودش و هم‌ تیمی‌هایش می‌توانند جرئت و توان خود را در رویارویی با پرتغال نشان دهند. جشن پیروزی مقابل اسپانیا ادامه خواهد داشت اما بونو به محض زدن سوت بازی‌های پرتغال، مأموریت خود را شروع خواهد کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی