[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تنهایی اعتیاد در پیشگیری ، روزنامه شیراز نوین

پنجمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس تشکیل شد. پنجمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس به ریاست محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی و با حضور اعضای کمیته در اداره کل بهزیستی فارس تشکیل شد. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس، این کمیته بررسی اجرای مصوبات قبل و رویکرد کارزار رسانه‌ای جهت آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار خود داشت. مدیرکل بهزیستی فارس در این نشست ضمن اشاره به آثار اعتیاد بر سلامت جسمانی و روانی افراد و لطمات جبران‌ناپذیر این معضل بر ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور گفت: اغلب آسیب‌های اجتماعی اعم از سرقت، قتل، طلاق، همسر و کودک‌آزاری از اعتیاد ریشه می‌گیرند.
او در ادامه افزود: از ارگان‌هایی که دغدغه اجتماعی دارند و مسئولانه در این کمیته شرکت می‌کنند، تشکر می‌کنم و از افرادی که پیگیر نیستند، گله‌مندم؛ چراکه مصرف مواد مخدر علاوه بر جسم، فکر و روح جوانان ما را هدف می‌گیرد و رفتارهای توأم با پرخاشگری غیرقابل کنترل در افراد را به دنبال دارد. در حال حاضر اگر متحد نباشیم و دلسوزانه و مسئولانه برخورد نکنیم، موضوع اعتیاد به طور گسترده مشکل ساز خواهد بود. بنابراین با شعار «کار تیمی، انگیزه الهی» با کار گروهی و خرد جمعی در این زمینه فعالیت می‌کنیم. هوشیار بر لزوم شناساندن خط ملی مشاوره اعتیاد که با شماره (۰۹۶۲۸) جهت مشاوره خانواده‌ها در زمینه اعتیاد راه‌اندازی گردیده است، تأکید کرد و گفت: آموزش رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد است و این خط مشاوره جهت آموزش و ایجاد آگاهی و هوشیاری در خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان تعبیه شده است.
او بر امکان استفاده از ظرفیت Cb‌ها و NGO‌ها جهت آموزش و خدمات پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: به زودی میز خدمت‌های ویژه در این خصوص تحت عنوان میز خدمت پیشگیری از اعتیاد در محلات به خصوص محلات آسیب خیز برپا خواهد شد و از طریق میز خدمت در این محله‌ها اعضای افتخاری کمیته پیشگیری از اعتیاد انتخاب می‌گردند. مدیرکل بهزیستی فارس در پایان اظهار داشت: همانند ورزشکاران انتظار داریم نخبگان دانشگاهی هم پای کار باشند. او از دانشجویان به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد نام برده و خواهان برپایی جلسات کمیته پیشگیری از اعتیاد در فضای دانشگاه و با حضور دانشجویان گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی