[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مهدی رجب زاده : با ‌این تیم همدل و یکدست، به آینده خیلی امیدواریم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
به طور مشخص، دو بازیکن شاخص تیم ملی فوتبال ‌ایران در برکناری اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی‌روش نقش داشتند. مهدی طارمی ‌و علیرضا جهانبخش با مسئولان رده بالای ورزش کشور جلسه گذاشته و خواستار کنار رفتن کسی شدند که عملکردی درخشان در تیم ملی به جا گذاشته بود.
حالا و پس از ناکامی ‌تیم ملی در جام جهانی، یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ‌ایران، به‌شدت از آن دو بازیکن عصبانی است و آن‌ها را یکی از عوامل اصلی ‌این ناکامی‌ می‌داند.
مهدی رجب‌زاده که هم در تعداد بازی و هم در تعداد گل، یکی از چند بازیکن برتر تاریخ لیگ برتر ‌ایران به شمار می‌رود، عملکرد تیم ملی در جام جهانی قطر را ضعیف توصیف کرده و پیروزی برابر ولز را هم حاصل «تلاش جمعی بازیکنان برای بقا» می‌داند، و نه کار تاکتیکی و فنی از سوی سرمربی پرتغالی!
وی گفت: در تنها دوره‌ای که در گروهی نسبتاً آسان قرار گرفته و شانس صعود داشتیم، ضعیف‌ترین بازی‎‌ها را ارائه دادیم، چون چند ماه پیش از آغاز رقابت‎‌ها، مسئولان فدراسیون تغییر و تحول اشتباهی در نیمکت تیم ملی ‌ایجاد کردند و‌ این تأثیر منفی در روند تیم گذاشت. تیم ما برنامه خاصی برای بازی‌هایش نداشت و فقط در یک بازی نتیجه گرفتیم، آن هم زمانی که چیزی برای از دست دادن نداشتیم.
ستاره سابق ذوب آهن و فجرشهیدسپاسی افزود: کارلوس کی‌روش انتخاب‌های خوبی نداشت و چندبازیکن شایسته را در آستانه رقابت‎‌ها کنار گذاشت که‌ این هم یکی از دلایل عملکرد ضعیف تیم ما بود. حالا باید بنشینیم و ببینیم که موفقیت برای فوتبال ‌ایران، چیست؟ آیا فقط صعود به جام جهانی را می‌توانیم موفقیت بدانیم؟ خب ‌این کار را که بارها انجام داده‌ایم و ‌این دیگر موفقیت محسوب نمی‌شود. باید بتوانیم یقه تیمی ‌مثل انگلیس را بگیریم، آمریکا را شکست دهیم و صعود کنیم.
رجب‌زاده با اشاره به ‌اینکه ‌ایران چیزی برای ارائه در جام جهانی نداشت و ادامه دادن با کی‌روش، توجیهی ندارد، گفت: من نمی‌دانم آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، به چه دلیلی می‌خواهند باز هم کارشان را با کی‌روش ادامه دهند؟‌این را باید به مردم و فوتبالی‎‌ها توضیح بدهند که چرا او باز هم باید در‌ایران بماند؟ ببینند آیا مردم با‌ این توضیحات قانع می‌شوند یا خیر! نتایج ‌ایشان در چند دوره جام جهانی و جام ملت‎‌ها راضی کننده نبوده و ماندنشان توجیه فنی ندارد. ‌ایشان ابتدا باید از مردم ‌ایران عذرخواهی کند که همیشه به‌خاطرشان صبوری کرده و احترامشان را نگه داشته‌اند.
این مربی 41 ساله در ادامه به ترس زیادی که بر نوع بازی تیم ملی حکمفرما بود اشاره کرد و گفت: ‌این ترس هم از سمت سرمربی به بازیکنان تزریق شده بود. کی‌روش با نوع چیدمان نفرات و صحبت‌هایش، ترس را نشان داده بود و همین باعث شد که ما در بازی‌هایمان از پیش بازنده باشیم.
وی در ادامه به یکی از عوامل مهم ناکامی ‌تیم ملی اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی آدم‌های سیاسی، فضایی را ‌ایجاد کردند که بازیکن بتواند در مسائلی که به او مربوط نیست، اظهار نظر کند. اصلاً بازیکن در جایگاهی نیست که بخواهد نظر بدهد درباره انتخاب سرمربی تیم، اما آن قدر شخصیت فوتبال ما ضعیف شده که یک بازیکن به‌خاطر منافع خودش، مربی مورد علاقه‌اش را می‌آورد و ضربه می‌زند به منافع ملی. 
رجب‌زاده افزود: با وجود ‌اینکه خاک فوتبال ‌ایران حاصلخیز است و استعدادهای فراوانی داریم، اما اکثر استعدادها تا یک جایی می‌روند و سپس اسیر مشکلات، حواشی و فشارهای بیرونی می‌شوند. متأسفانه مسئولان هم نمی‌توانند تصمیماتی بگیرند که به نفع فوتبال باشد و همین اتفاق افتاده که چند نسل ما از بین رفته است.
سرمربی تیم فجرشهیدسپاسی در خصوص وضعیت تیمش در لیگ یک نیز گفت: خوشبختانه شرایط خوبی در باشگاه ما برقرار است و به لحاظ کادر مدیریتی و پشتیبانی و در رأس همه سردار بوعلی فرمانده سپاه استان که همه جوره حمایت می‌کنند از تیم فوتبال، توانسته‌ایم برنامه‎‌ها را پله پله جلو ببریم. فکر می‌کنم کاری که تا کنون انجام داده‌ایم راضی کننده بوده و خیلی به آینده امیدوارم. هیچ گاه نمی‌گویم صعود می‌کنیم، چون فوتبال خیلی بی‌رحم‌تر و پیچیده‌تر از ‌این حرف‎‌هاست اما تمام تلاشمان ‌این است که یک تیم منسجم و خوب باشیم، تیمی ‌مدعی و حریفی سرسخت برای تمام رقبا.
مهدی رجب‌زاده در پایان گفت: یک تیم همدل داریم و مدیریت آقای مفتاحی هم خیلی به ما کمک کرده. هر درخواستی داشته باشیم، ‌ایشان با تمام توان برای برآورده کردن آن‌ها می‌کوشد و امیدواریم ‌این همدلی و همکاری، در نهایت منجر به موفقیت و خوشحالی مردم شیراز شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی