[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۷۸۲
  • دوره جدید

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به یک گفتمان تبدیل شود، روزنامه شیراز نوین

سرپرست استانداری فارس، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ایجاد تحولات بنیادین در آموزش و پرورش گفت: هر اقدامى‌که در حوزه آموزش و پرورش انجام مى‌شود باید در چارچوب این سند باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، مهندس یدالله رحمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: شورای آموزش و پرورش نقش کلیدی در سیاست‌گذاری، اجرای برنامه‌هایی که در این مجموعه مطرح و همچنین در تعلیم و تربیت فرزندان ما به‌عنوان آینده‌سازان کشور ایفا مى‌کند.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در سطح جامعه و به‌ویژه سطح آموزش و پرورش به یک گفتمان تبدیل شود.
سرپرست استانداری فارس اظهار داشت: ما در این بخش بنا است که تعلیم و تربیت را در دستور کار خود قرار دهیم و نظم در امور را که از مهم‌ترین این آموزه‌ها هست را به کودکان و دانش‌آموزان که آینده‌سازان این کشور هستند بیاموزیم و قطعاً هرچه در کار خود ما نظم بیشتری باشد در انتقال این مسئله موفق‌تر خواهیم بود.
مهندس رحمانی گفت: برای این‌که یک راهبرد اصلی و اساسی را اجرایی کنیم باید آن‌را در قالب برنامه بیاوریم و اهدافی را تببین و برای تحقق هر هدف اقدامات متناسب با آن‌را تعریف کنیم.
سرپرست استانداری فارس افزود: بنابراین مجموعه آموزش و پرورش استان برای جلسه آتی شورای آموزش و پرورش باید بخش‌هایی از سند تحول بنیادین که در اولویت قرار دارد را به اهداف کمى ‌و کیفی که قابلیت اندازه‌گیری داشته باشد تبدیل کند.
وی تصریح کرد: در آن بخش از سند که به وظایف استانی بازمى‌گردد نیز حتماً برای جلسات آینده شورای آموزش و پرورش، اهداف کمی، برنامه زمان‌بندی و تکالیفی که مشخص مى‌کند چه‌کسانی باید این سند را اجرایی کند روشن شود. مهندس رحمانی گفت: باید یک سیستم برای ارزیابی و اندازه‌گیری اهداف داشته باشیم که بتوانیم بر اساس آن عملکرد خود را قضاوت کنیم و در‌صورت نیاز به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، بر اساس همان سیستم پایش، عمل کنیم. سرپرست استانداری فارس افزود: باید یک درک درست و مشترک از سند داشته باشیم چرا‌که اگر خودمان اجزای سند را نشناسیم اهتمام لازم را نخواهیم داشت. مهندس رحمانی گفت: وقتی در سند چشم انداز مى‌گوییم که کشورمان تا سال 1404 باید قدرت اول اقتصادی منطقه شود، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم قید شود که مى‌خواهیم به کجا برسیم و در جهت تحقق سند گام برداریم. وی افزود: در تبیین سند تحول باید از ظرفیت‌های نخبگان آموزش و پرورش استفاده کنیم و در جلسات شورای آموزش و پرورش نقطه نظرات آنها را به کار گیریم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی