[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مجاهدت فرهنگی در مثلث گردشگری، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
همزمان با سالروز تأسیس شورای فرهنگ عمومی، نخستین شورای فرهنگی منطقه 2 صنعت نفت کشور به میزبانی شرکت گاز استان فارس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و رئیس شورای فرهنگی منطقه دو صنعت نفت کشور، دبیرعالی شورای فرهنگی شرکت نفت، قهرمان کشتی المپیک و جهان، جمعی از روحانیت معزز و با حضور و مدیران ارشد حوزه نفت و گاز از استان‌های فارس، اصفهان و یزد برگزار شد.
مدیریت مصرف در پرتو پویش ملی گاز
نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم گفت: امیدواریم در پرتو پویش ملی گاز شاهد مدیریت مصرف در حوزه انرژی باشیم. آیت‌الله دژکام با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و بزرگداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود: در حیطه پروژه‌های تخصصی و عمرانی می‌توان نگاهی به رویکردهای فرهنگی نیز داشت و در همین راستا برای وزارت نفت مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم تعریف شده است. وی با تقدیر از عملکرد جهادی شرکت گاز استان فارس در عرصه محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: این مجموعه توانمند به مدیریت دکتر میدان‌شاهی کارنامه موفقی در پیشبرد پروژه‌های گازرسانی و اجرای طرح‌های فرهنگی داشته است. آیت‌الله دژکام خواستار توجه به کارکردهای مساجد در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شد و با اشاره به ظرفیت نیروهای مردمی در پیشرفت کشور افزود: فرهنگ پهلوانی در آداب و رسوم اصیل ایرانی و اسلامی جایگاه ویژه ای دارد؛ تا جایی که در گذشته عموم جامعه از پهلوانان حرف‌شنوی داشته و از مقبولیت عمومی برخوردار بودند.
تداوم عمران به‌موازات رویکردهای فرهنگی
در ادامه این نشست، رئیس شورای فرهنگی منطقه دو صنعت نفت کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره نگاه ویژه ای به سومین حرم اهل بیت(ع) داشته اند و این امر مسئولیت ما را به عنوان خدمتگزاران مردم در فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی بیشتر می‌کند. علی اکبر میدان‌شاهی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، اظهار داشت: استان‌های فارس، اصفهان و یزد دارای بارقه‌های عمیقی از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی هستند و مفاهیمی که در این مناطق شکل می‌گیرد، می‌تواند آثار ارزنده خود را در سطح کشور بر جای گذارد. مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی شاهچراغ(ع) با ارائه آمار و ارقامی پیرامون جهاد گازرسانی در استان اظهار داشت: فارس دارای 116 شهر است که تعداد 112 شهر از نعمت گازرسانی برخوردار شده و عملیات اجرایی به 4 شهر باقی‌مانده در دست اجرا است. میدان‌شاهی با بیان اینکه در پرتو گازرسانی به روستاها شاهد ترویج مهاجرت معکوس و احیای آیین‌های سنتی هستیم، خاطرنشان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق کمتربرخوردار، بیش از 94 درصد از خانوارهای روستایی به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند و گسترش شبکه به بیش از دویست روستا در دست مطالعه و اجراست.او با تأکید بر این موضوع که تمدن ایرانی اسلامی قدمتی طولانی به درازای تاریخ داشته و به واسطه مؤلفه‌های فرهنگی می‌توان از مواهب آنها برخوردار شد، تصریح کرد: استان‌های فارس، اصفهان و یزد مثلث گردشگری ایران را تشکیل می‌دهند و با بهره‌گیری از این تفکر در تلاش هستیم تا ابعاد گردشگری مذهبی را پررنگ‌تر از گذشته کنیم و در قالب سفرهای کم‌هزینه به یاری اقتصادی گردشگری بیاییم.
توسعه فرهنگی از شاهراه ارزشی
در ادامه این مراسم دبیر عالی شورای فرهنگی وزارت نفت گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در همه زوایای زندگی اعم از خانواده و محیط کار چراغ راهی برای تعالی و افزایش بهره‌وری است. علی زمانی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت جمعی از هموطنان در حادثه حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری از اهمیت مبانی فرهنگی به مثابه هوایی که ما تنفس می‌کنیم، یاد می‌کنند و این امر رسالت خطیری را بر دوش ما می‌گذارد. وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مصوبه‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی و رفاهی در وزارت نفت اجرایی شده، اظهار داشت: در سنوات گذشته بخش‌نامه‌های صرفه‌جویی ضربه‌های زیادی به فعالیت‌های فرهنگی وارد کرد و اکنون در مجموعه وزارت نفت با مساعدت وزیر و مدیران ارشد این مجموعه شاهد احیای فعالیت‌های فرهنگی خواهیم بود. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است در پایان این مراسم «پوستر هدیه انرژی» توسط آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، دبیر عالی شورای فرهنگی وزارت نفت، علی‌اکبر میدان‌شاهی، رئیس شورای فرهنگی منطقه دو صنعت نفت کشور، محمدرضا گرایی، قهرمان کشتی المپیک و جهان و جمعی دیگر از مقامات مسئول رونمایی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی